Noha a költségek jóval alacsonyabbak a hagyományos vezetékes telefonálás költségeinél, a 10 főnél többet foglalkoztató magyar cégek 89 százaléka ma még nem vesz igénybe interneten keresztüli (VoIP) telefonszolgáltatásokat a nemzetközi hívásoknál - derül ki a Bell Research és a Think Consulting által készített Magyar infokommunikációs jelentésből.
A 32 ezer érintett magyar társaság közül elsősorban a nagyvállalatokra jellemző, hogy a nemzetközi távhívásoknál az internetes adatátvitel előnyeit kihasználják, ebben a szegmensben a használók aránya már eléri a 40 százalékot.
Az idei első fél év végén a nagyobb vállalatok közül mintegy 3500 alkalmazott VoIP technológiát, de - a felmérés szerint - az üzleti tervek alapján az ügyfélbázis 40 százalékos bővülésére lehet számítani.
A külföldre irányuló internetes telefonszolgáltatás teljes piacát a piackutatók 2001-ben 5-6 milliárd forint közé teszik, ami a gazdálkodó szervezetek által generált beszédcélú távközlési kiadások 155 milliárd forintjához képest 3-4 százaléknak felel meg. A magyar középvállalatok 18 százalékos, a nagyvállalatok 22 százalékos költségcsökkentésről számoltak be, miután a nemzetközi távhívásoknál bevezették az internetes megoldást.
Magyar VoIP-szolgáltatók rangsora az ügyfelek száma alapján |
1. Kiwwi. 2. Matáv. 3. Westel Mobil. 4. PanTel. 5. Pannon GSM. 6. British Telecom Hungary. 7. eTel. 8. Vivendi/V-com. 9. Amtel. 10. GlobalOne/Equant |
Forrás: Bell Research-Think Consulting
(Az ügyfélbázis nagysága nem egyezik meg a cégek VoIP-forgalmával)
Magyar Infokommunikációs Jelentés 1 Magyar Infokommunikációs Jelentés 2 Magyar Infokommunikációs Jelentés 3 Magyar Infokommunikációs Jelentés 5