Összesen 7700 amerikai fiatalt kérdeztek meg még tavaly októberben és novemberben, a felmérés eredményét most hozták nyilvánosságra. Az élmezőnyben olyan régi márkák szerepelnek, mint a Coke, a McDonald's, az MTV és a Nike. "Az eredmények azt mutatják, hogy még mindig sokat számít az, hogy a cégek mennyit fordítanak a márkaépítésre" - nyilatkozta egy reklámszakember.
A felmérést készítők szerint annak köszönhető a fenti márkák népszerűsége, hogy ezeknek a legnagyobb a piaci részesedésük, a fiatalok ezeket látják mindenhol. A McDonald's esetében például annak tulajdonítják a vezető szerepet, hogy minden sarkon ott vannak az üzletei Amerikában. Ha valaki mondjuk nem talál egy Burger Kinget, a következő sarkon akkor is lesz egy McDonald's - fogalmazta meg a szakember.
A Coke dominanciája jórészt annak köszönhető, hogy a fiatalok még mindig jórészt azt isszák, bár egyre terjednek a különböző energiaitalok és ásványvizek is. Ez összekapcsolható a McDonald's-szal is, mert a gyorsétteremben is kólát fogyasztanak legtöbbször.