Órák óta elérhetetlen a BKK honlapja. Ami azt jelenti, hogy nincs hozzáférés a közlekedési társaság utastájékoztató rendszeréhez, illetve az új, elektronikus jegy vásárlására sincs lehetőség.
Valószínűleg utóbbival áll összefüggésben a honlap leállása. Az e-jegy értékesítés informatikai háttere finoman szólva sebezhető, amint arra egy ügyfél fel is hívta a minap a BKK figyelmét.
A jó szándékú hekkert utóbb előállították, de a BKK szerint nem ők, hanem a rendszert működtető T-Systems. Annyi pozitívum azért van, hogy a BKK Facebook-oldala legalább még működik. Illetve a BKV saját felülete is elérhető.
Időközben reagált a T-Systems Magyarország. A cég és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) péntek esti közös állásfoglalásukban azt írták: a T-Systems Magyarország az informatikai rendszerét ért jogosulatlan befolyásolás miatt ismeretlen tettes ellen (és nem egy konkrét személy ellen) tett feljelentést. Szigorú belső protokolljuk szerint az általuk fejlesztett rendszerek védelmében egy adott szintet elérő esemény esetében kötelessége ezt megtenni. Mint írták, ebben az esetben sem tehettek mást.
Ugyanakkor megjegyezték: "a BKK és a T-Systems Magyarország vezérigazgatói sajnálattal értesültek arról, hogy a gyanúsított egy fiatal diák, aki a médiában megjelent nyilatkozatai szerint jószándékkal járt el".
mfor.hu