3p

Bár növekszik, de még mindig alacsony az interneten bankolók aránya Magyarországon - derül ki a Scale Research félévente végzett Bankindex kutatásából.

Az MTI-nek hétfőn eljuttatott, 1.500 banki ügyfél megkérdezésén alapuló felmérés szerint a bankkapcsolattal rendelkezők alig 9 százaléka használja az internetbanki szolgáltatásokat, az elmúlt egy évben azonban számuk 4,3 százalékkal nőtt, ami jelentős bővülés. A növekedés a 18-35 éves korosztályban 6 százalékos, a 36-49 év közöttieknél 8 százalékos volt, de még az 50 év felettiek körében is 2 százalékkal emelkedett az interneten bankolók száma egy év alatt.

Hozzáteszik, hogy a "netbankolók" számának emelkedése a gazdasági visszaesés ellenére töretlen. Az internetbank használata a magasan iskolázottak körében gyorsabban nő, mint a kevésbé iskolázottak között, nagyvárosban és vidéken egyformán gyorsan terjed, míg az egyes bankokat illetve termékeket illetően nagyon nagy a szórás.

A bővülés hátterében az internethasználat általános elterjedése mellett az is áll, hogy enyhülnek a netbank használatával kapcsolatos korábbi, elsősorban biztonsági fenntartások. Az is feltételezhető, hogy a mostani körülmények között sokan keresik azokat a lehetőségeket, ahol gyorsan és olcsón tudják banki ügyeiket elintézni.

Jelentős a szórás az egyes szolgáltatások netes használatában. A felhasználók túlnyomó többsége, 90 százaléka a számla történet megtekintése funkciót használja, 66 százalékuk az egyszeri forint átutalást választja. Ezeket a csoportos átutalási megbízás, a csekk befizetés és a mobiltelefon feltöltés funkció követi. A legkevésbé előnyben részesített netbank szolgáltatások az egyszeri deviza átutalás, a befektetési és értékpapír műveletek és a kártyalimit módosítás, melyeket alig 3-4 százalék vesz igénybe.

A még 2008 első negyedévében végzett első Bankindex kutatásnál a vizsgálatban szereplő legtöbb bank megkérdezett ügyfeleinek mintegy 50 százaléka jelölte a banki levelet, DM levelet, és alig 10 százalékuk az internetet, mint a bank irányából érkező elsődleges kapcsolattartási módot.

A válság kitörése óta a bankfiókok szerepe is megnőtt. Amíg 2008. első negyedévében a válaszadók 70 százaléka nevezte meg a bankfiókokat, mint első számú kommunikációs csatornát, addigra arányuk mára 90 százalékra nőtt. Különösen igaz ez a takarékszövetkezet esetében, ahol az ügyfelek kizárólag személyesen intézik pénzügyeiket.

A magyar tulajdonú cégcsoportot alkotó Scale Consulting, Scale Solutions és Scale Research csoport tagjai a bankfejlesztési tanácsadás, az informatika és a piackutatás különböző területein nyújtanak támogatást.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!