A Deloitte & Touche Harrison Group által készített elemzésében válaszolók csaknem kétharmada állította, hogy inkább nyomtatott magazinokat olvas, még akkor is, ha ugyanahhoz az információhoz az interneten is hozzájuthat - írja az eMarketer.
"A hagyományos média meglepően jól teljesít még mindig" - állítják elemzők. "Sokan használják a magazinokat a különböző divatirányzatokkal való ismerkedés céljából. A válaszadók között a harmadik legnépszerűbb médium a könyv volt" - tették hozzá.
A hirdetőknek is oda kell figyelniük
A fenti megállapítások hatásai a fogyasztók reklámokhoz való viszonyulásában is meglátszódnak. Az elemzésben részt vevők több mint háromnegyede állította, hogy az internetes hirdetések tolakodóbbak, nehezebben figyelmen kívül hagyhatók, mint a nyomtatott változatok. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy ennek ellenére a magazinok hirdetéseire jobban odafigyel.
E megállapítások újabb érvet szolgáltatnak amellett, hogy egy reklámkampány során többféle médiumot érdemes használni. Nem szabad azonban a digitális reklámhordozókat figyelmen kívül hagyni, a keresőmarketing ugyanis például sokkal hatékonyabb a nyomtatott hirdetéseknél. Elemzők szerint tehát a digitális és nyomtatott hirdetéseket egyszerre érdemes alkalmazni, s így inkább egymás kiegészítőjeként, mint riválisokként kell tekinteni azokra.