2p

Az internetes média térhódítása ellenére is tartja magát a nyomtatott sajtó - derül ki egy friss felmérésből.

A Deloitte & Touche Harrison Group által készített elemzésében válaszolók csaknem kétharmada állította, hogy inkább nyomtatott magazinokat olvas, még akkor is, ha ugyanahhoz az információhoz az interneten is hozzájuthat - írja az eMarketer.

"A hagyományos média meglepően jól teljesít még mindig" - állítják elemzők. "Sokan használják a magazinokat a különböző divatirányzatokkal való ismerkedés céljából. A válaszadók között a harmadik legnépszerűbb médium a könyv volt" - tették hozzá.

A hirdetőknek is oda kell figyelniük

A fenti megállapítások hatásai a fogyasztók reklámokhoz való viszonyulásában is meglátszódnak. Az elemzésben részt vevők több mint háromnegyede állította, hogy az internetes hirdetések tolakodóbbak, nehezebben figyelmen kívül hagyhatók, mint a nyomtatott változatok. Kétharmaduk nyilatkozott úgy, hogy ennek ellenére a magazinok hirdetéseire jobban odafigyel.

E megállapítások újabb érvet szolgáltatnak amellett, hogy egy reklámkampány során többféle médiumot érdemes használni. Nem szabad azonban a digitális reklámhordozókat figyelmen kívül hagyni, a keresőmarketing ugyanis például sokkal hatékonyabb a nyomtatott hirdetéseknél. Elemzők szerint tehát a digitális és nyomtatott hirdetéseket egyszerre érdemes alkalmazni, s így inkább egymás kiegészítőjeként, mint riválisokként kell tekinteni azokra.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!