2008. március 13. 08:54

Továbbra is szívesen olvasnak nyomtatott médiaterméket a magyar emberek - derült ki a Gfk és a Szonda Ipsos Nemzeti Médiaanalízis felméréséből. A kereskedelmileg fontos 18-49 éves korosztály körében az életmódmagazinok és az autós lapok a legnépszerűbbek

A 2007 második félévi adatokból az derül ki, hogy a 15 éven felüli lakosság 86 százaléka olvasott valamilyern lapot a vizsgált időszakban. A megkérdezettek átlagosan öt lapot olvastak a tavalyi év második felében, összesen 170 sajtóterméket vizsgáltak a kutatók.

A fizetős laptípusok közül továbbra is a tévémagazinok a legnépszerűbbek, a felnőtt lakosság 32 százaléka olvas ilyen jellegű lapokat. Jelentős arányban olvasnak helyi, megyei lapokat az emberek, a megkérdezettek 31 százaléka számolt be arról, hogy ilyen újságokból tájélkozódik. A harmadik legkedveltebb csoport az általános női lapok, melyeket a lakosság 28 százaléka forgat.

Az előző időszak felméréséhez képest többen olvasnak országos bulvárlapokat, a lakosság 15 százaléka vallotta, hogy olvasója ilyen újságoknak. Szintén nőtt az egészségmegőrzéssel kapcsolatos termékek népszerűsége és a férfi életmód magazinok olvasottsága.

Menedzsment Fórum