A jelentés szerint két évvel az utasok kártérítésére vonatkozó szabályozás bevezetése után még néhány tagországban nem alkalmazzák megfelelően az előírásokat. Ezért a bizottság szakértői a következő fél évben ellenőrzéseket fognak tartani a repülőtereken, hogy a légitársaságok betartják-e az utasok megfelelő informálására, kiszolgálására, illetve kártérítésére vonatkozó szabályokat.
Az Európai Unióban 2005 februárjában vezették be az új előírásokat, amelyek
értelmében késés, járatkimaradás, túlfoglalás esetén az utas 250-600 euró kártérítést kaphat a távolságtól és a késés időtartamától függően.
A késés és a járatkimaradás különösen az olcsó jegyű légitársaságoknál okoz problémát az utasoknak a bizottsági jelentés szerint. Mivel ezek a légitársaságok többnyire félreeső repülőtereket vesznek igénybe, nem tudnak eleget tenni kötelezettségeiknek, például elszállásolni az utasokat, mert ezeken a helyeken kevés a szálloda. További probléma, hogy a diszkont légitársaságok késés vagy járatkimaradás esetén többnyire nem foglalkoznak az átirányítással másik járatra, jóllehet a szabályok 2005 februárja óta ezt is előírják.
A bizottsági jelentés arról is beszámol, hogy a légitársaságok késés esetén csak külön kérésre, vagy egyáltalán nem nyújtanak segítséget az utasoknak.