A lap csütörtöki száma szerint a mostani lesz a második alkalom, amikor Lázár János, a Miniszterelnökséget vezető államtitkár tárgyalóasztalhoz ül az érintettekkel. A jogszabály tervezetét a kormány még nem nyújtotta be a parlamentnek.
A lap emlékeztet arra: a kormány részben a túlzottdeficit-eljárás megszüntetése érdekében tett lépésnek tekinti a reklámadó bevezetését, részben a közteherviselés jegyében akarja kivetni a kabinet szerint jelentős nyereséget termelő médiaszektorra az új terhet.
A tervezet szerint egymilliárd forintos bevételig nem kellene adót fizetni, egy- és ötmilliárd forint között a reklámbevétel egy százaléka lenne az adó, öt- és tízmilliárd forint között tíz, ezen felüli reklámbevétel után pedig húsz százalékot kellene fizetni.
A top-92 médiaszolgáltató nettó árbevétele jelentősen, 248 milliárd forintról 234 milliárd forintra csökkent 2012-re, a Whitereport.hu mediabrowserben szereplő médiavállalatok közül 2011-ben még 43 társaság nettó árbevétele volt egymilliárd forint feletti, tavaly a 92 cég közül 34 volt e szint felett - olvasható a lapban.
MTI