Semmiképp sem tekinthető egyedi esetnek az Air Berlin közeli csődje, nyilatkozta a Világgazdaságnak Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója. A diszkont-légitársaság vezetője ráadásul úgy látja, a jövőben további csődök várhatók az iparágban.
"Rengeteg irracionális magatartás tapasztalható a piacon. Ennek egy része politikai indíttatású, aminek következtében több nemzeti légitársaságot is inkubátorban tartanak, de magánbefektetői körben szintén vannak irracionális elemek, ezek vezettek az Air Berlin és a Monarch Airlines csődjéhez is."
- nyilatkozta a lapnak Váradi, aki viszont saját cégének nagy célokat fogalmazott meg. A Wizz Air ugyanis elmondása szerint egy évtizeden belül megháromszorozza gépeinek számát, és ugyanilyen ütemben nő a dolgozók aránya is,
évente pedig már százmillió utast fognak szállítani.
Váradi József, a Wizz Air vezérigazgatója (MTI Fotó: Kovács Tamás)
A napilap hétfői számában olvasható interjúban az Az év üzletembere díjjal kitüntetett vezérigazgató arról is beszélt, hogy a következő kilenc évben a jelenlegi háromszorosára, 282-re nő a Wizz Air flottájának mérete.
"Azzal számolunk, hogy a jövő március végén záruló pénzügyi évünkben 30 millió utast szállítunk az egy évvel korábbi mintegy 24 millió után. Amikor pedig már háromszáz gépet üzemeltetünk, utasaink száma elérheti a százmilliót" - fogalmazott Váradi.
Hozzátette: ahogyan a gépek, úgy az alkalmazottak száma is mintegy háromszorosára nő majd a tervek szerint a következő kilenc évben és elérheti a tízezret. Az alkalmazottak körülbelül 90 százaléka légiutas-kísérő és pilóta.
A vezérigazgató az interjúban beszélt még az Airbusszal kötött szerződésről, melyben több partnerrel összeállva 146 repülőt vesz a Wizz Air, és mely a repülőgépgyártó történetének legnagyobb megrendelése, de kitért a pilóták utánpótlására tett erőfeszítéseikre és az iparági konszolidációra is.
Vg.hu, MTI