Másrészt egy új vákuum gázolaj (VGO) hidrokrakk üzem megépítése révén 1,5 Mt/év kapacitással nő a finomító konverziós szintje. A bővítések során keletkező nehéz maradékok feldolgozását a meglévő Késleltetett kokszoló üzem 300 kt/év kapacitás bővítése fogja megoldani. A projekt emellett megköveteli egy új hidrogéngyár építését és a finomító kénkinyerő kapacitásának növelését.
A hozzávetőleg 77 milliárd forint értékű fejlesztési program várhatóan 2010-ben zárul. Az építkezés több száz embernek ad munkát a következő években, áll a társaság közleményében.
A dízel üzemanyag iránti kereslet az elmúlt években kétszámjegyű növekedést mutatott, a dízelautók térhódításának és a növekvő szállítási igényeknek köszönhetően. A következő években ez a trend várhatóan tovább folytatódik. A most elfogadott beruházás összhangban van a Mol a kőolaj termék értékesítésének és a dízel részarányának növelését célzó stratégiai céljával.
"Ez a projekt jól mutatja azt a szándékunkat, hogy megragadjuk az organikus növekedési lehetőségeket - mondta Hernádi Zsolt, a Mol elnök-vezérigazgatója. - A mintegy 77 milliárd forint értékű fejlesztési program Magyarország egyik legnagyobb ipari beruházási projektje, amelynek nemzetgazdasági szinten is érezhető pozitív hatása lesz."