A 3,1 milliárd dolláros ügylet, amelyet hétfő este jelentettek be, más légi társaságokat is arra késztethet, hogy egyesüljenek, elsősorban az egyre dráguló üzemanyagárak okozta nehézségek miatt.
A cégegyesítésről annak ellenére megegyeztek, hogy a két vállalat hónapok óta nem tud megállapodni a pilóták rangsorának összehangolásáról. A rangsornak döntő szerepe van a pilóták fizetésének meghatározásában és annak megállapításában, hogy milyen beosztásban és gépeken repülhetnek. A megállapodás hiánya esetleg munkabeszüntetésekhez vezethet, fennakadások fordulhatnak elő a szolgáltatásokban.
Az összeolvadás legfőbb mozgatórugója az volt, hogy a két társaság az egyesüléssel nagy költségmegtakarítást érhet el. Ezenkívül előnyökre számítanak a nagyobb útvonalhálózatból is. Az új vállalatot Delta néven fogják jegyezni, a cég igazgatótanácsába a Delta hét, a Northwest öt igazgatója került be.
A két cégnek 2007 végén együttesen 89 ezer alkalmazottja volt. A jelenlegi legnagyobb társaság, az American Airlines 85 500 embert foglalkoztat. Az új Delta azt tervezi, hogy 75 ezer főre csökkenti a létszámot. Megfigyelők szerint a következő egyesülésre a United Airlines és a Continental Airlines között kerülhet sor.