2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV Cargo Zrt. és a területükön működő három reprezentatív szakszervezet képviselői aláírták kedden a 2008. évi bérfejlesztésről szóló megállapodást, illetve megkötötték az új kollektív szerződést határozatlan időre - mondta Apavári József, a vállalat vezérigazgató-helyettese az MTI érdeklődésére.

A részletekben 2007. december 20-án már megegyeztek a szakszervezetekkel, de a társaság privatizációs szerződése miatt kedden írták alá a megállapodásokat – közölte Apavári József. A 2008. évi bérmegállapodás egyebek között 4,5 százalék átlagos bérfejlesztést tartalmaz, újabb munkakörökre terjesztik ki a teljesítményhez kötött ösztönzést, illetve évi 268 ezer forint választható béren kívüli juttatást adnak a munkavállalóknak.

A MÁV Cargo Zrt.-nél a munkaadón kívül három reprezentatív szakszervezet - a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Szakszervezet és Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete - képviselői írták alá a megállapodást.

Gaskó István, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezte (VDSZSZ) elnöke az MTI-nek elmondta: a MÁV Cargónál azért lehetett megállapodni, mert a 2006. január elsején történt kiszervezésnél a dolgozók megkapták a 10 százalékos bérfejlesztést, a társaság értékesítéséből a dolgozók a tőke 5 százalékának erejéig részesedést kapnak, ami átlagosan 2,5 havi bérnek, mintegy 700 ezer forintnak felel meg munkavállalónként.

Gaskó István elmondta, hogy a többi MÁV-társaságnál is hasonló feltételeket követelnek. Emlékeztetett arra, hogy január 7-én kollektív munkaügyi vitát kezdeményezett a VDSZSZ a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-Startnál, a MÁV Gépészeti Zrt.-nél, illetve a MÁV Trakció Zrt.-nél. Mindegyik társaságnál a MÁV Cargo eladásából befolyó bevételéből 2,5 havi bért, illetve a MÁV Zrt.-ből kiszervezett társaságoknál tíz százalékos béremelést követelnek amiatt, hogy az átszervezéssel kedvezményektől esnek el a munkavállalók.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!