Az idén a legrosszabb eladási statisztikát március, április, május adta, amikor a piac 10, 19 és 18 százalékkal szűkült. A júniusi mínusz hét százalék volt az utolsó hónap, amikor kevesebb kocsi kelt el, mint az elmúlt év azonos hónapjában. A július, az augusztus és a szeptember pedig már hat-hat, illetve egyszázalékos forgalombővülést hozott. Igaz, az első kilenc hónap egyenlege még mindig negatív.
Pedig vannak olyan márkák, amelyek jelentősen növelték eladásaikat. A Kia például a tavalyi első három negyedévhez képest 52 százalékkal lépett előre, Alfa Romeóból 50 százalékkal fogyott több, míg a Honda 32 százalékkal növelte eladásait.
A tömegmárkák kereskedőit ugyanakkor leginkább az ijesztette meg, hogy a legkelendőbb autók tízes listáján egyedül a Suzuki forgalma nem csökkent. Amellett, hogy a piac igen jól fogadta az új Swiftet és az SX4-et, különféle marketing- és promóciós kampányokkal erősítik a keresletet, mondta el a Világgazdaságnak Tihanyi Tamás, a Magyar Suzuki pr-vezetője.