3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Teljesen kiszámíthatatlanná vált az országban a vasúti közlekedés a VDSZSZ hajnali három órakor megkezdődött sztrájkja miatt. A nagy budapesti és vidéki pályaudvarok nem vagy csak alig indítanak vonatokat, az állomások nagyrészt üresek. A MÁV szerint a nap folyamán javulhat a helyzet. A vasúttársaság képviselői reggel ismét tárgyalóasztalhoz ültek a munkabeszüntetést határozatlan időre meghirdető szakszervezettel, azonban megállapodás ezúttal sem született.

A nappali műszakban a vasúti közlekedést irányító forgalmi dolgozók közül nagyobb arányban vették fel a munkát, ezért megteremtődnek a feltételek arra, hogy a budapesti elővárosi vasútvonalakon akár óránként, vagy másfél óránként közlekedhessenek a vonatok a nap folyamán - mondta Kavalecz Imre, a MÁV sajtófőnöke.

Az elővárosban Budapest már elérhető vonaton. A Déli pályaudvar fogadja és indítja a dunántúli vonatokat, igaz,  egy-két vonat csak Kelenföldig közlekedik. A Keleti és Nyugati pályaudvarokon továbbra sem teljes körű a vonatközlekedés, mert ott főleg a kocsivizsgálók sztrájkja miatt nem indulhattak ki a vonatok a célállomás felé. Ezért a Rákos, Ferencváros, Rákospalota-Újpest és Budapest-Angyalföld állomásokról indulnak és érkeznek a vonatok a Keleti és a Nyugati pályaudvar helyett.

A MÁV tájékoztatása szerint  a távolsági forgalomban is járnak szerelvények az északi- és a dél-balatoni vonalakon, és van vonatforgalom  Budapest-Pécs között is. A Tiszántúlon, főleg Észak-Kelet-Magyarországon a csomópontokon a kocsivizsgálók és kalauzok sztrájkja miatt akadozik a közlekedés a távolsági forgalomban. A térségben a regionális forgalomban egy-két vonat szállítja az utasokat.

A nemzetközi vonatok a magyar határállomásra beérkeznek, és a lehetőségek függvényében közlekednek tovább. A Magyarországról induló nemzetközi járatok közlekedtetését is tervezi a MÁV.  Kavalecz példaként említette, hogy a Keleti pályaudvarra érkezik hamarosan Bécsből egy EuroCity vonat, amelyet a kötelező vasúti vizsgálat után visszaindítanak az osztrák fővárosba.

Ami a péntek reggeli állapotokat illeti, a nyíregyházi, a békéscsabai és a szegedi vasútállomáson teljesen szünetelt a forgalom, Miskolcról szintén nem jártak a vonatok, s Pécsről, Egerből és Szombathelyről is mindössze egy-két szerelvény indult el célállomása felé.

Az MTI helyszíni beszámolói szerint az tapasztalható volt, hogy a vasutasok is bizonytalanok, csatlakozzanak-e munkabeszüntetéshez. A korábbi sztrájkok idején tapasztaltakhoz képest egyébként jóval többen szerettek volna utazni. Az érdeklődő utasok néhol azt a tájékoztatást kapták, hogy a vonatok érkezése, indulása attól függ, hogy a vonat személyzete csatlakozik-e a munkabeszüntetőkhöz.

Mint ismert, a Vasúti Dolgozók Szabad Szakszervezete (VDSZSZ) pénteken hajnali három órától kezdett határozatlan idejű sztrájkba a MÁV Zrt.-nél, a MÁV-START Zrt.-nél és a MÁV Gépészeti Zrt.-nél. Az érdekképviseleti szerv a sztrájkban érintett három társaság munkavállalói részére dolgozónként nettó 250 ezer forint kifizetését követeli a MÁV Cargo Zrt. privatizációs bevételéből. Ezen felül a 2008. január 1-jén a társaságba vitt MÁV Gépészeti Zrt. és a 2007. július 1-jén kiszervezett MÁV Start Zrt. munkavállalói részére tíz százalékos alapbérfejlesztést szeretne elérni, a személyszállítási cég esetében július elsejéig visszamenőleg.

Heinczinger István, a MÁV Zrt. vezérigazgatója szerint a VDSZSZ követelései irreálisak és nem jogosak. A tárgyalások mindenesetre ma reggel kilenc órától folytatódtak, megállapodás azonban nem született.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!