A 45. heti nézettségi számok alapján ismét az RTL Klub örülhetett, mely a nagy rivális mellett a kisebb csatornáktól is vitt el nézőket, így ismét határozott lépést tett – főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban - a 30 százalékos közönségarány irányába. A remeklés hátterében elsősorban a hétköznap estéken tapasztalt elsöprő lendület áll. Ugyan a főműsoridős mutatókba a délutáni program nem számít bele, a nézőkre azonban hat a jól felépített műsorfolyam. Sokan ugyanis könnyen ott ragadnak egy-egy csatornán, ha egy jó műsort látnak. Minden bizonnyal az RTL Klub is erre építhetett, amikor úgy döntött, hogy A gyanú árnyékában című reality például biztosan megállná a helyét későbbi idősávban is, ám az RTL kissé beáldozva, erős felvezetésnek szánja a főműsoridős programokhoz. Ennek is köszönhető, hogy a legnézettebb hírműsor ismét az RTL Klub Híradója.
Később a vetélkedő, mely ezúttal már nem az Egy perc és nyersz, hanem a Kód és a Barátok közt is nagyon erős számokat hozott estéről estére, ami már a főműsoridő dominanciát biztosítja.
A 45. héten főmősoridőben (19-23 között a 18-49-es korosztályban) a kereskedelmileg fontos célcsoportban (18-49 évesek) az RTL számai ezúttal erősen nőttek, a csatorna műsorait átlagosan a tévénézők 28,4 (múlt héten 26,6) százaléka követte. A TV2 közönségaránya minimálisan csökkent, a tévé előtt ülők 17,9 százalékát nézte a csatornát. A harmadik helyre ezúttal is a Cool kapaszkodott fel, ám látványos visszaesést elszenvedve, 5,1 százalékos közönségaránnyal kellett megelégednie. Erős csökkenés jellemezte a F+-t is, mely most csak 4 % SHR pontot ért el. A múlt heti teljesítményét hozta a Viasat3 (3,9% SHR), mely így beérte a vetélytársakat. Az M1 (3,7% SHR) ismét a középmezőny alján fejezte be a hetet.
A heti programot illetően nagy változások nem voltak az állandó programokat hozó napokon. Hétfőn a Doktor Csont verte az NCIS-t, majd a Shoder Klub gyűrte le kicsit szorosabb küzdelemben a NCIS: Los Angelest. Kedden a nézők egy része a kisebb csatornákhoz pártolt, amit a Dortmund-Madrid BL-meccs kiemelkedő számai is jeleznek, a mérkőzés a harmadik legnépszerűbb program lett. Az RTL-en vetített Castle a csatorna átlagánál jóval gyengébb számokkal is simán verte a Mission Impossibile 2. című akciófilmet. Szerdán az utóbbi időben erősen gyengélkedő Dallas helyett a Házasodik a gazda című reality került adásba, mely simán verte a House-t.
Csütörtökön az Üvegtigris (TV2) próbálkozott a Szállító 3 ellen, nem sok sikerrel. Bár a nagyok bajszát nem sikerült meghúzni, a Story TV ismét remekelt azon az estén, köszönhetően a Videoton legutóbbi EL-meccsének. Pénteken a korábban jelzett The Voice-Magyarország hangja hozta meg az egyetlen főműsoridős győzelmet a TV2 számára. Igaz, a műsor ezúttal csak 30 százalékos közönségarányt ért el a kereskedelmi célcsoportban, amely az eddigi legalacsonyabb érték volt a műsor esetében.
Szombaton szokás szerint tarolt az X-Faktor. Vasárnap megint az RTL Klub filmválasztása sikerült jobban, a Harry Potter és a főnix rendje simán maga mögé utasította a TV2 által műsorra tűzött Johnny English című filmet.
mfor.hu