[ajanlo=4157][igazitas=right/]A rekordot egy módosított, szériaelemekből összeállított, V150-es TGV érte el a Párizst Strassbourg-al összekötő úgynevezett kelet-európai LGV nagy sebességű vonalon a 191. számú kilométernél, Franciaországban, Le Chemin környékén délután 1 óra 13 perckor, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.
A csúcsot egyébként a francia vasúttársaság (SNCF) tartotta 1990. május 18. óta a 325. számú TGV Atlantique vonatszerelvényével, amely 515,3 kilométer/óráig gyorsult a 166. számú kilométerkőnél Vendôme közelében.
"A csúcsdöntés igazolja azt a szakértelmet, amelyre a francia vállalatok a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés-fejlesztési program terén tettek szert" - mondta el a történtek után Hubert du Mesnil, a francia vasúthálózatot üzemeltető részvénytársaság (RFF) elnöke.
"Ez egy olyan projekt megkoronázása, amelyen az Alstom, az RFF és az SNCF szakemberei 14 hónapon keresztül dolgoztak. A mai eredmény a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés megbízhatóságának bizonyítéka mindazon országok és üzemeltetők számára, amelyek a közlekedésnek ezt a módját kívánják növekedésük egyik stratégiai alapelemévé tenni" - tette hozzá Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke.
"A V150 vasúti szerelvényen végzett tesztek eredményei előre vetítik a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés jövőjét, amely négy alappillérre épül: fedélzeti kényelem, biztonság és teljesítmény, utazás, valamint környezetvédelem" - nyilatkozta Anne-Marie Idrac, az SNCF vezérigazgatója.
Mint arról
beszámoltunk, a tesztelési programot még 2007. január 15-én kezdték meg, 300 mérnök és technikus részvételével. A vonatok 40 próbafutást végeztek 450 kilométer/órát meghaladó sebesség mellett, s a több mint 200 órán keresztül végzett próbák során összesen 3200 kilométert tettek meg.
A rekordnak köszönhetően az RFF, az Alstom Transport és az SNCF reményeik szerint tartósan megerősítette pozícióját a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés piacán.
A teljes képhez hozzátartozik, hogy a V150-es TGV "csupán" a sínen futó (tehát nem mágneses lebegtetésű) vonatok világcsúcsát döntötte meg. A japán lebegő mágnesvasút, a Maglev ugyanis még ennél is nagyobb, 581 kilométeres sebességet ért el egy 2003-as kísérlet során.
Menedzsment Fórum