3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Kedden 574,8 kilométer/órás új vasúti sebességi világcsúcsot állított fel Franciaországban a V150 elnevezésű TGV-szerelvény. Ezzel a sínen futó (tehát nem mágneses lebegtetésű) vonatok rekordját döntötte meg, a japán lebegő mágnesvasút ugyanis még egyelőre 6 kilométer/órával gyorsabb.

[ajanlo=4157][igazitas=right/]A rekordot egy módosított, szériaelemekből összeállított, V150-es TGV érte el a Párizst Strassbourg-al összekötő úgynevezett kelet-európai LGV nagy sebességű vonalon a 191. számú kilométernél, Franciaországban, Le Chemin környékén délután 1 óra 13 perckor, derül ki a lapunkhoz eljuttatott közleményből.

A csúcsot egyébként a francia vasúttársaság (SNCF) tartotta 1990. május 18. óta a 325. számú TGV Atlantique vonatszerelvényével, amely 515,3 kilométer/óráig gyorsult a 166. számú kilométerkőnél Vendôme közelében.

"A csúcsdöntés igazolja azt a szakértelmet, amelyre a francia vállalatok a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés-fejlesztési program terén tettek szert" - mondta el a történtek után Hubert du Mesnil, a francia vasúthálózatot üzemeltető részvénytársaság (RFF) elnöke.

"Ez egy olyan projekt megkoronázása, amelyen az Alstom, az RFF és az SNCF szakemberei 14 hónapon keresztül dolgoztak. A mai eredmény a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés megbízhatóságának bizonyítéka mindazon országok és üzemeltetők számára, amelyek a közlekedésnek ezt a módját kívánják növekedésük egyik stratégiai alapelemévé tenni" - tette hozzá Philippe Mellier, az Alstom Transport elnöke.

A V150-es a keddi csúcsdöntés közben

"A V150 vasúti szerelvényen végzett tesztek eredményei előre vetítik a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés jövőjét, amely négy alappillérre épül: fedélzeti kényelem, biztonság és teljesítmény, utazás, valamint környezetvédelem" - nyilatkozta Anne-Marie Idrac, az SNCF vezérigazgatója.

Mint arról

beszámoltunk

, a tesztelési programot még 2007. január 15-én kezdték meg, 300 mérnök és technikus részvételével. A vonatok 40 próbafutást végeztek 450 kilométer/órát meghaladó sebesség mellett, s a több mint 200 órán keresztül végzett próbák során összesen 3200 kilométert tettek meg.

A rekordnak köszönhetően az RFF, az Alstom Transport és az SNCF reményeik szerint tartósan megerősítette pozícióját a nagyon nagy sebességű vasúti közlekedés piacán.

A teljes képhez hozzátartozik, hogy a V150-es TGV "csupán" a sínen futó (tehát nem mágneses lebegtetésű) vonatok világcsúcsát döntötte meg. A japán lebegő mágnesvasút, a Maglev ugyanis még ennél is nagyobb, 581 kilométeres sebességet ért el egy 2003-as kísérlet során.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!