Topolcsik Melinda hozzátette, a gyár kapacitásbővítésének második üteme 2017 végére fejeződik be, ekkorra a tatabányai üzemre fordított beruházási érték eléri a 150 milliárd forintot.
A gyár a bővítés előtt, 2013-ban 361 dolgozóval 1,8 millió abroncsot állított elő, 70 ezer négyzetméteres területen. A termelés felfutása 2020-ra várható, ekkor ezer munkatárssal 7,2 millió autógumit gyártanak majd, és a gyár alapterülete eléri a 147 ezer négyzetmétert.
A tatabányai üzem a Bridgestone legfejlettebb technológiával felszerelt európai gyára, 270-féle abroncsot készítenek itt. A hagyományos gyártási technológiák mellett itt megtalálható a világon csak három gyárban alkalmazott BIRD gyártósor, mely az alapanyagokból emberi kéz érintése nélkül készít gumiabroncsokat. A technológiát a prémium kategóriás kerekek gyártásánál használják.
Az ügyvezető igazgató elmondta, szintén Tatabányán készül a cég legújabb fejlesztése, a DriveGuard defekttűrő abroncs, amelynél a gyár garantálja, hogy levegővesztés után még nyolcvan kilométert lehet autózni vele, nyolcvan kilométeres sebességgel.
Barcsik Ákos, a Bridgestone Magyarország Kft. főmérnöke hozzátette, a defekttűrő gumi egy közepes személyautóra mintegy 1500 forinttal kerül többe a hagyományos keréknél. Az abroncs megerősített oldalfala megtartja a jármű súlyát. Hozzátette, hogy a defekttűrő abroncsot csak keréknyomás-figyelő rendszerrel felszerelt autóknál szabad alkalmazni, ugyanis a leeresztett kerék nem változtatja meg azonnal érezhetően a jármű vezethetőségét, a defektről csak a műszeres visszajelzés tájékoztatja a vezetőt.
A Bridgestone Corporation és leányvállalatai a világ 25 országában 178 gyárat üzemeltetnek, több mint 144 ezer munkatársat foglalkoztatnak, termékeit több mint 150 országban értékesítik.
MTI