2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az előző évhez képest több, mint kétszeresére, 730 millió euróra nőtt a luxemburgi kereskedelmi televíziós csoport, RTL nyeresége 2010-ben - közölte a társaság csütörtökön.

A vállalat bevételei 8 százalékkal 5,6 milliárd euróra növekedtek. Az RTL-csoport nettó nyeresége 611 millió euró volt, ami háromszorosa az előző évi eredményének.

Az RTL igazgatója, Gerhard Zeiler "fantasztikus év"-ként jellemezte 2010-et. "A gazdaság fellendülésének köszönhetően elsősorban a nagyobb piacokon értünk el jelentősebb nyereséget, mivel csatornáink is kilábaltak a válságból" - fogalmazott Zeiler.

Az igazgató jelezte: még nem lehet pontos előrejelzést adni az idei évre, ezért az RTL továbbra is óvatos marad. "Mindazonáltal nagyon optimisták vagyunk a televíziós üzletág növekedési kilátásait illetően" - tette hozzá. Célzott arra, hogy új műsorokba és új csatornákba is befektethet a csoport. Egy korábbi nyilatkozatában Indiát is megjelölte a lehetséges piacok egyikeként.

A luxemburgi társaság részvényenként 5 euró osztalékot fizethet, amivel a főrészvényes - a csoport több, mint 91 százalékos tulajdonával rendelkező - Bertelsmann 700 millió eurót is kereshet. A csoport tulajdonában jelenleg 40 televíziós és 33 rádiós csatorna van Európa 10 országában.

A csoport magyarországi csatornája, az RTL Klub 105 millió euró konszolidált eredményt ért el 2010-ben. A piacvezető magyar kereskedelmi csatorna kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredménye (EBITA) 19 millió euró volt, 3,8 százalékkal több, mint egy évvel korábban.

Az RTL Klub televíziós reklámpiaci részesedése 48,5 százalékra nőtt 2010-ben az egy évvel korábbi 46,7 százalékról. Nézettsége, a 18-49 év közötti lakósság körében, 29,1 százalékra csökkent az előző évi 30,7 százalékról. Ebben a célközönségben, főműsoridőben az év 365 napjából 308-szor az RTL Klub műsora érte el a legnagyobb nézettséget.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!