Közleményükben utalnak arra, hogy a foglalkoztatáspolitikai megállapodást egy hónappal ezelőtt a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetségével már aláírta, a VDSZSZ Szolidaritás azonban akkor csak csak szignálta.
Halasi Zoltán, a VDSZSZ Szolidaritás MÁV Start társasági szervezete vezető ügyvivője az MTI-nek elmondta, hogy szakszervezetük a MÁV-START-tal rögzítette a munkakörülmények javításáról szóló intézkedéseket, majd ezt követően írták alá a korábban szignált foglalkoztatáspolitikai megállapodást. A szakszervezeti vezető jelezte, hogy a foglalkoztatáspolitikai megállapodás független a bértárgyalásoktól.
A MÁV-START Zrt. közleményében szerepel, a cég vezetése bízik abban, hogy a bértárgyaláson a Vasutasok Szakszervezete, a Mérnökök és Technikusok Szabad Szakszervezete, a Vasutasok Független Szakszervezeti Szövetségével együtt a VDSZSZ Szolidaritás is elfogadja és aláírja a 6,9 százalékos, minden munkavállalóra kiterjedő béremelést, amely egyébként közel 1,5 százalékkal meghaladja az Országos Érdekegyeztető Tanács 2008. évre vonatkozó béremelési javaslatának alsó határát.
Halasi Zoltán elmondta, hogy a bértárgyalások folytatódnak, kérik a kiszervezés miatt a további 10 százalékos béremelést 2007. július elsejéig visszamenőleg, illetve a 2,5 havi bért személyenként a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. Követelésük nyomatékaként 2008. február elsejétől meghatározatlan időre sztrájkot hirdettek.