1p

Először lesz kétszámjegyű növekedése az internetes reklámpiacnak idén. A tíz százalékos lélektani határt elsőként Nagy-Britanniában (12,9 százalék) és Svédországban (10,5 százalék) lépi át az online szegmens - derül ki a ZenithOptimedia kutatásából.

A felmérést végző cég szerint 2008-ra további hat országban válik kétszámjegyűvé a reklámtorta netes szeletének növekedése. Ezek: Ausztrália, Dél-Korea, Izrael, Japán, Norvégia és Tajvan - közli az eMarketer. A felmérésből az is kiderül, hogy 2005 és 2008 között mintegy 84 százalékkal fog növekedni az online reklámköltés.

A hirdetésekre szánt összeg tekintetében tavaly az internet 4,7 százalékkal részesedett a teljes piacból, előrejelzések szerint ez 2008-ig 7,3-ra emelkedik. Ha a növekedés ilyen tempóban halad tovább, a netes hirdetések részaránya 2011-re szintén kétszámjegyű lehet.

Az online reklámok részesedése idén már meg fogja előzni a kültériekét, s gyorsan közelít a rádióéhoz. Elemzők szerint 2008-ra az internet és a rádió részesedése közötti különbség 0,7 százalékra szűkül.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!