Az internet következő "skalpja" a közterület lehet, erre valószínűleg már csak két évet kell várnunk - jósolta a Világgazdaságnak nyilatkozva az MRSZ alelnöke, Novák Péter. A szakember hozzátette: számos kis- és középvállalkozás van már, amely teljes reklámbüdzséjét a neten költi el, de egyre több az olyan top 100-as hirdető is, amelynek esetében az online reklámköltés aránya eléri a 15-20 százalékot.
A televíziós, a sajtó- és a közterületi költés egyaránt bővült, de - miként az egész piac - jóval az infláció alatti mértékben. A két vezuető médiumban a kisebb szereplőknek köszönhető a növekedés: a négy százalékkal, 75 milliárd forintosra bővülő televíziós reklámpiacon a gombamód szaporodó kábeltévés csatornáknak, a 67 milliárd forint fölötti hirdetési bevételt elkönyvelő (nyomtatott) sajtóban pedig az együtt mintegy 14 milliárd forintot elérő ingyenes hirdetési lapoknak - számol be a Világgazdaság.
Megelőzte az internet a rádiót a hazai reklámpiacon
Mérsékelt ütemben, éves összevetésben hat százalékkal, 187 milliárd forintra nőtt tavaly a hazai reklámpiac. A Magyar Reklámszövetség (MRSZ) adatai szerint az év egyértelmű nyertese az internet volt: az online hirdetési piac több mint 44 százalékkal, 14 milliárd forintra nőtt, megelőzve ezzel az öt százalékos visszaesést produkáló rádiót - írja a Világgazdaság.