Meglepetésre átvette a Ford az első helyet az amerikai autópiacon a General Motorstól (GM) - derül ki a februári forgalmi adatokból, amelyek visszatérő vásárlókedvről tanúskodnak. Az Autodata piackutató cég szerdán közölt felmérése szerint a Egyesült Államokban az év második hónapjában összesen 780 ezer új gépkocsi kelt el, ami 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál.
Az első a Ford 142 285 eladott autóval, 43 százalékos éves szintű növekedéssel. A sikert az alacsony fogyasztású, középkategóriás modellek, például a Fusion népszerűségének tulajdonítják a cégnél.
Az évtizedekig éllovas GM a második helyre szorult vissza. A cég az egy évvel korábbinál 13 százalékkal többet, 141 951 kocsit adott el a 300 millió lakosú országban. Ed Whitacre elnök-vezérigazgató azonnal reagált: leváltotta a marketing és az értékesítési részleg vezetőjét, és elbocsátott egy sor régi menedzsert.
A harmadik a Toyota, amelynél az üzletmenetet a vártnál kevésbé rontotta a több mint 8 millió autót érintő visszahívási sorozat. A japán cég a tavaly februárinál 9 százalékkal kevesebb autót, 100 027 darabot értékesített az amerikai piacon. A nagyobb hanyatlást akciókkal kerülte el a Toyota, autónként átlagosan 1 833 dollár extra árkedvezményt adott februárban.
MTI