2p

Amerikában a Ford megelőzte ősi riválisát, a General Motorst. Erre utoljára 12 éve volt példa.

Meglepetésre átvette a Ford az első helyet az amerikai autópiacon a General Motorstól (GM) - derül ki a februári forgalmi adatokból, amelyek visszatérő vásárlókedvről tanúskodnak. Az Autodata piackutató cég szerdán közölt felmérése szerint a Egyesült Államokban az év második hónapjában összesen 780 ezer új gépkocsi kelt el, ami 13 százalékkal több az egy évvel korábbinál.

Az első a Ford 142 285 eladott autóval, 43 százalékos éves szintű növekedéssel. A sikert az alacsony fogyasztású, középkategóriás modellek, például a Fusion népszerűségének tulajdonítják a cégnél.

Az évtizedekig éllovas GM a második helyre szorult vissza. A cég az egy évvel korábbinál 13 százalékkal többet, 141 951 kocsit adott el a 300 millió lakosú országban. Ed Whitacre elnök-vezérigazgató azonnal reagált: leváltotta a marketing és az értékesítési részleg vezetőjét, és elbocsátott egy sor régi menedzsert.

A harmadik a Toyota, amelynél az üzletmenetet a vártnál kevésbé rontotta a több mint 8 millió autót érintő visszahívási sorozat. A japán cég a tavaly februárinál 9 százalékkal kevesebb autót, 100 027 darabot értékesített az amerikai piacon. A nagyobb hanyatlást akciókkal kerülte el a Toyota, autónként átlagosan 1 833 dollár extra árkedvezményt adott februárban.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!