A bieli székhelyű Swatch Group AG közleménye szerint a libanoni születésű üzletember 82 évesen, hétfőn, munka közben halt meg irodájában; váratlanul leállt a szíve. Széles körben úgy tartják, hogy az 1970-es években mély válságba került svájci óraipar neki köszönheti újjászületését az 1980-as években, amikor Hayek piacra dobta a világsikert arató Swatch műanyag órát. Újításaival - az olcsó műanyag karórával és a prémium minőségű svájci órák felértékelésével - lehetővé tette, hogy a svájci óraipar felvegye a versenyt a veszedelmesen olcsó ázsiai konkurenciával.
Mára a Swatch-csoport egy évi 6 milliárd svájci frank (1,28 billió forint) árbevételű vállalatbirodalom, amely a kommerszebb termékek mellett olyan luxusmárkákat foglal magába, mint az Omega, a Breguet, a Tissot vagy a Blancpain.
A svájci óraipar emblematikus figurájának számító Nicolas Hayek az utolsó pillanatig aktívan dolgozott vállalatánál, noha a vezérigazgatói teendőket már 2003 óta 1954-es születésű fia, Nick Hayek látja el.
A Mr. Swatchként is emlegetett üzletember legutóbbi nyilvános szereplésekor rekord árbevételt jósolt cégének 2010-re, jeleként az óragyár életképességének és annak, hogy komolyabb károk nélkül vészelte át a közelmúlt pénzügyi válságát.
MTI