3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A Qantas után a Lufthansa is hajtóműcserét hajt végre az A380-asán – igaz, míg az ausztrál légitársaság tizennégy, addig a német cég csupán egy esetben kényszerül erre a lépésre, tudta meg az mfor.hu. A csere azután vált szükségessé, hogy november elején a Qantas egyik szuperjumbója csaknem lezuhant a hajtóműben keletkezett tűz miatt.

Mindössze egy A380-as gép esetében kényszerül hajtóműcserére a Lufthansa, amit két-három héten belül végre is hajt, mondta el az mfor.hu kérdésére Aage Dünhaupt.

A RollsRoyce állja a számlát

A német légitársaság kommunikációs igazgatója szerint a többi gép esetében azért nem kell új hajtóműveket beszerelni, mert azok már gyárilag a szükséges modullal vannak ellátva. Az egyetlen hajtóműcsere nem jelent anyagi terhet a cégnek, mivel annak költségeit a gyártó RollsRoyce állja a garancia keretén belül.     

A kérdés azért vált aktuálissá, mert november elején a Qantas ausztrál légitársaság egyik, Rolls-Royce Trent-900-assal hajtott A380-asa kényszerleszállást hajtott végre a szingapúri repülőtéren, miután egyik hajtóműve felrobbant és szétesett a levegőben. A detonáció a szárnyban is károsodást okozott.

Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség korábbi közlése szerint a robbanást egy váratlan, hajtóművön belüli olajszivárgás és az annak nyomán kialakuló olajtűz okozhatta.

Tömeges csere a Qantasnál

A meghibásodás miatt a légitársaság óriásgépei mintegy három hétig a földön maradtak - a BBC szerint ez idő alatt minimum 14 hajtóművet cseréltek ki. (Egy gép négy hajtóművel rendelkezik - a szerk.) Bár a változtatások után egy A380-as múlt szombaton már visszatérhetett a forgalomba, négy másik szuperjumbó idén már biztosan nem szállhat fel.

A Lufthansára nézve nem volt negatív következménye a történteknek - az említett hajtóműcserén és egy járattörlésen kívül - , tette hozzá Dünhaupt. Szerinte az A380-as - amely a világ jelenlegi legnagyobb utasszállító repülőgépe - eddig beváltotta a hozzá fűzött reményeket - load factoruk meghaladja a többi repülőét.

A német légitársaság jelenleg négy szuperjumbóval rendelkezik, amelyek Tokióba, Pekingbe és Johannesburgba repülnek. Jövőre négy, 2012-ben kettő, 2014-ben pedig további öt A380-assal bővül a flotta, így a velük elérhető célállomások száma is növekszik - első körben valószínűleg amerikai városokkal egészül ki a hálózat.

Izmosodnak Ferihegyen 

A Lufthansa Csoport, amely a Lufthansa mellett már az Austrian Airlinest, a Brussels Airlinest és a Swisst is magában foglalja, mai budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy az idei évben mintegy tíz százalékkal növelte utasainak számát a régióban.

Budapesten javuló kihasználtság mellett hat százalékos pluszt sikerült elérni az első kilenc hónapban a korábbi év azonos időszakához képest. A csoport légitársaságai így összesen 313 ezer utast szállítottak, és heti 163 járatot indítottak Budapestről a Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Belgiumban és Svájcban található központi repülőterekre.

A pozitív trendeket jelzi, hogy a Lufthansa heti hattal növelte a Budapest és Düsseldorf közötti járatok számát a 2010-es téli menetrendben, valamint megtartotta a nyáron bevezetett újabb frankfurti járatot. Ezzel a korábbinál összesen heti tizenhárommal több járatot közlekedtet, illetve 2800-al több férőhelyet kínál magyarországi gépein.

W. B.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!