Mindössze egy A380-as gép esetében kényszerül hajtóműcserére a Lufthansa, amit két-három héten belül végre is hajt, mondta el az mfor.hu kérdésére Aage Dünhaupt.
A RollsRoyce állja a számlát
A német légitársaság kommunikációs igazgatója szerint a többi gép esetében azért nem kell új hajtóműveket beszerelni, mert azok már gyárilag a szükséges modullal vannak ellátva. Az egyetlen hajtóműcsere nem jelent anyagi terhet a cégnek, mivel annak költségeit a gyártó RollsRoyce állja a garancia keretén belül.
A kérdés azért vált aktuálissá, mert november elején a Qantas ausztrál légitársaság egyik, Rolls-Royce Trent-900-assal hajtott A380-asa kényszerleszállást hajtott végre a szingapúri repülőtéren, miután egyik hajtóműve felrobbant és szétesett a levegőben. A detonáció a szárnyban is károsodást okozott.
Az Európai Repülésbiztonsági Ügynökség korábbi közlése szerint a robbanást egy váratlan, hajtóművön belüli olajszivárgás és az annak nyomán kialakuló olajtűz okozhatta.
Tömeges csere a Qantasnál
A meghibásodás miatt a légitársaság óriásgépei mintegy három hétig a földön maradtak - a BBC szerint ez idő alatt minimum 14 hajtóművet cseréltek ki. (Egy gép négy hajtóművel rendelkezik - a szerk.) Bár a változtatások után egy A380-as múlt szombaton már visszatérhetett a forgalomba, négy másik szuperjumbó idén már biztosan nem szállhat fel.
A Lufthansára nézve nem volt negatív következménye a történteknek - az említett hajtóműcserén és egy járattörlésen kívül - , tette hozzá Dünhaupt. Szerinte az A380-as - amely a világ jelenlegi legnagyobb utasszállító repülőgépe - eddig beváltotta a hozzá fűzött reményeket - load factoruk meghaladja a többi repülőét.
A német légitársaság jelenleg négy szuperjumbóval rendelkezik, amelyek Tokióba, Pekingbe és Johannesburgba repülnek. Jövőre négy, 2012-ben kettő, 2014-ben pedig további öt A380-assal bővül a flotta, így a velük elérhető célállomások száma is növekszik - első körben valószínűleg amerikai városokkal egészül ki a hálózat.
Izmosodnak Ferihegyen
A Lufthansa Csoport, amely a Lufthansa mellett már az Austrian Airlinest, a Brussels Airlinest és a Swisst is magában foglalja, mai budapesti sajtótájékoztatóján bejelentette, hogy az idei évben mintegy tíz százalékkal növelte utasainak számát a régióban.
Budapesten javuló kihasználtság mellett hat százalékos pluszt sikerült elérni az első kilenc hónapban a korábbi év azonos időszakához képest. A csoport légitársaságai így összesen 313 ezer utast szállítottak, és heti 163 járatot indítottak Budapestről a Németországban, Ausztriában, Olaszországban, Belgiumban és Svájcban található központi repülőterekre.
A pozitív trendeket jelzi, hogy a Lufthansa heti hattal növelte a Budapest és Düsseldorf közötti járatok számát a 2010-es téli menetrendben, valamint megtartotta a nyáron bevezetett újabb frankfurti járatot. Ezzel a korábbinál összesen heti tizenhárommal több járatot közlekedtet, illetve 2800-al több férőhelyet kínál magyarországi gépein.
W. B.