Amikor – az internetes reakciók tükrében - egy adott héten a hazai tévézés egyik kimagasló eseménye tud lenni Berki Krisztián plasztikai orvosnál tett látogatása, és heréjének vasalása, akkor érdemes komolyan elgondolkozni a magyar elektronikus sajtó értékteremtéséről. Természetesen a kereskedelmi csatornák érdeke az, hogy műsoraik minél több nézőhöz jussanak el, és lehetőleg minél többet beszéljenek róla az emberek, ám például az Édes élet arca révén a kérdésben érintett TV2 is többször több műsorral (például a tavasszal folytatódó Az ének iskolája első szériájával) is bizonyította, hogy nem csak a mélybulvár tartalom adható el.
Más kérdés, hogy az RTL (illetve a ValóVilág kapcsán az RTL II) is sokat tett idén azért, hogy minőségi szórakoztatás és a kereskedelmi tévézés még csak véletlenül se lehessen szinonima. Ha már VV6, akkor az adás kapcsán két csúcspont is volt, egyrészt a korábban is labilisnak bemutatott Józsi bedobta a törölközőt, és elhagyta a villát, másrészt meglehetősen színvonaltalan vádaskodás és ordibálás mellett sikerült a kiszavazás során újabb ballasztot kidobni a villából.
A heti krónikához tartozik még, hogy a TV2 leánycsatornáján, a Super TV2-n két komolyabb sajátgyártású műsor került adásba a héten. A korábban is jelentkező Kasza és Pimasz úr ott alszik mellé Hajós András és Majka műsora csatlakozott.
Érdemes néhány szó erejéig a közszolgálati csatorna számainál is elidőzni. Az M1 ismét nagyon visszaesett, a főműsoridős közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban a három százalékos átlagos szintet vette célba. Ráadásul húzóműsorral sem tudnak igazán szolgálni, ami a nézőket behozná, és amire építkezni lehetne. A relatív sikeres műsoraik nem értek el igazán komoly eredményt, hiszen a hazai szinten rangadónak számító FTC-Győr mérkőzés (amely egyébként az egyik legnézettebb adás volt az M1-en a múlt héten) is csak a készülékek előtt ülők 6 százalékát érdekelte.
A nézettségi versenyben egyébként az immár hetek óta tapasztalt szereposztás borult, hiszen a kereskedelmileg fontos célcsoportban főműsoridőben – ha néhány estét szorosan is, de – hétből hétszer az RTL Klub vitte a pálmát. Igaz, a hétvége mindkét napján meglehetősen közel volt a TV2, hiszen szombaton 2,3 százalékpont, vasárnap pedig csupán 1 százalékpont választotta el egymástól a két nagy csatornát.
A 9. héten főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) tehát az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt (20,5% SHR), míg a TV2 némileg visszább csúszott, és 15,4 százalékot ért el. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal is a Cool lépett fel (5,6% SHR), míg a negyedik helyre az F+ (4,9% SHR) került. Tovább javított az egy héttel korábbi eredményén, és előrébb is lépett a rangsorban a Viasat 3 (3,9% SHR). A sereghajtó pedig meglehetősen alacsony, csupán 3,1 százalékos közönségaránnyal az M1 lett.
mfor.hu