3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Meglehetősen csendes hetet zárt a magyar tévés piac, hiszen csak olyan "kimagasló események" történtek, mint VV Józsi visszalépése, vagy Berki Krisztián plasztikai kezelése. Az olimpia és a Dal című műsor után alaposan visszaesett a köztévé.

Amikor – az internetes reakciók tükrében - egy adott héten a hazai tévézés egyik kimagasló eseménye tud lenni Berki Krisztián plasztikai orvosnál tett látogatása, és heréjének vasalása, akkor érdemes komolyan elgondolkozni a magyar elektronikus sajtó értékteremtéséről. Természetesen a kereskedelmi csatornák érdeke az, hogy műsoraik minél több nézőhöz jussanak el, és lehetőleg minél többet beszéljenek róla az emberek, ám például az Édes élet arca révén a kérdésben érintett TV2 is többször több műsorral (például a tavasszal folytatódó Az ének iskolája első szériájával) is bizonyította, hogy nem csak a mélybulvár tartalom adható el.

Más kérdés, hogy az RTL (illetve a ValóVilág kapcsán az RTL II) is sokat tett idén azért, hogy minőségi szórakoztatás és a kereskedelmi tévézés még csak véletlenül se lehessen szinonima. Ha már VV6, akkor az adás kapcsán két csúcspont is volt, egyrészt a korábban is labilisnak bemutatott Józsi bedobta a törölközőt, és elhagyta a villát, másrészt meglehetősen színvonaltalan vádaskodás és ordibálás mellett sikerült a kiszavazás során újabb ballasztot kidobni a villából.

A heti krónikához tartozik még, hogy a TV2 leánycsatornáján, a Super TV2-n két komolyabb sajátgyártású műsor került adásba a héten. A korábban is jelentkező Kasza és Pimasz úr ott alszik mellé Hajós András és Majka műsora csatlakozott.

Érdemes néhány szó erejéig a közszolgálati csatorna számainál is elidőzni. Az M1 ismét nagyon visszaesett, a főműsoridős közönségaránya a kereskedelmi célcsoportban a három százalékos átlagos szintet vette célba. Ráadásul húzóműsorral sem tudnak igazán szolgálni, ami a nézőket behozná, és amire építkezni lehetne. A relatív sikeres műsoraik nem értek el igazán komoly eredményt, hiszen a hazai szinten rangadónak számító FTC-Győr mérkőzés (amely egyébként az egyik legnézettebb adás volt az M1-en a múlt héten) is csak a készülékek előtt ülők 6 százalékát érdekelte.

A nézettségi versenyben egyébként az immár hetek óta tapasztalt szereposztás borult, hiszen a kereskedelmileg fontos célcsoportban főműsoridőben – ha néhány estét szorosan is, de – hétből hétszer az RTL Klub vitte a pálmát. Igaz, a hétvége mindkét napján meglehetősen közel volt a TV2, hiszen szombaton 2,3 százalékpont, vasárnap pedig csupán 1 százalékpont választotta el egymástól a két nagy csatornát.

A 9. héten főműsoridőben (19-23 óra) a kereskedelmi célcsoportban (18-49 évesek) tehát az RTL Klub érte el átlagosan a legmagasabb közönségarányt (20,5% SHR), míg a TV2 némileg visszább csúszott, és 15,4 százalékot ért el. A képzeletbeli dobogó alsó fokára ezúttal is a Cool lépett fel (5,6% SHR), míg a negyedik helyre az F+ (4,9% SHR) került. Tovább javított az egy héttel korábbi eredményén, és előrébb is lépett a rangsorban a Viasat 3 (3,9% SHR). A sereghajtó pedig meglehetősen alacsony, csupán 3,1 százalékos közönségaránnyal az M1 lett.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!