4p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Úgy tűnik, az emberek egyelőre nem csömörlöttek meg sem az X-Faktor, sem a Sztárban sztár erősebb és botladozó produkcióitól, így a műsorok egyre több nézőt ültetnek a képernyők mögé.

Hamut kell, hogy szórjunk a fejünkre: ugyan az X-Faktorban továbbra is a "világ szerencsétlenjei" viszik a prímet, ám az első három adásnál hétről-hétre növekedett a nézőszám és a közönségarány is. Azt ugyan mi is valószínűsítettük, hogy a selejtező alatt magas nézettség várható, és az első adás 40 százalék körüli szintjét hozhatja a műsor, ám utána csökkenő érdeklődést prognosztizáltunk.

A végleges versenyzői gárda még most formálódik, de egyelőre nem hogy nem stagnál, de folyamatosan növekszik az X-Faktor iránti érdeklődés. Olyannyira, hogy a műsor harmadik válogató adása 2 millió feletti nézőszámot ért el (a teljes lakosság körében, vagyis a 4 éven felüliek esetében) ezzel szintén az év eddigi legnézettebb műsora volt. Remekelt a tehetségkutató a 18-49-es célcsoportban is, hiszen a készülékek előtt ülők 47,8 százaléka követte az X-Faktort, ami közel 780 ezer nézőt jelent a kereskedelmi célcsoportban.

A vetélytársától kissé elmaradva, de a TV2 idei számaihoz képest kiemelkedően teljesített a Sztárban sztár is. A showműsor is folyamatosan növekvő érdeklődést produkál az indulása óta. Ezúttal a teljes lakosságot tekintve 1,6 millió nézőnél is többel büszkélkedhetett, és a kereskedelmi célcsoportban az X-Faktor után a második legnézettebb műsor volt, megelőzve népszerű filmeket és sorozatokat.

Ami a hétköznapokat illeti, a számok alapján nagyon bejött az RTL Klubnak a Konyhafőnök című műsor. A szakácsvetélkedő ugyanis a csatorna esti műsorai közül a legmagasabb arányban érte el a nézőket. Míg ugyanis a tévé előtt ülők nagyjából 25-27 százalékban követték az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt egyes részeit, addig a 18-49-es korosztályban a Konyhafőnök 30 százalék feletti napot is tudott. Hétköznapokon ennek ellenére a két nagy csatorna között nem nőtt a különbség, és a TV2 vasárnapi remeklésének köszönhetően heti szinten még mérséklődött is a hátrányuk.


A nyár végi időszakhoz képest viszont az RTL Klub előnye szeptemberben tetemesnek mondható lett, így kissé meglepő, hogy a csatorna ismét átszervezi a hétköznapi műsorrendjét. Október 6-án kerül a képernyőkre a Celeb vagyok, ments ki innen!, ám a műsor az előzetes várakozással ellentétben nem a Konyhafőnök helyét veszi át. Ehelyett az RTL Klub este hétre előrehozza az Éjjel-Nappal Budapestet, majd utána következik a Barátok közt. Az új showműsor pedig csak este 9-kor kerül adásba.

A történet egyébként akkor lesz igazán izgalmas, ha október elején a TV2 elindítja a már korábban beharangozott új vetélkedőjét, a BUMM-ot. Bár a kvízműsorok kétélű fegyvernek szoktak bizonyulni (és ha eltalálják a nézői ízlést, akkor sokakat vonzanak, ha pedig nem, akkor bukás lesz belőlük), arra azért mernénk fogadni (még a cikk elején jelzett mellélövésünk ellenére is), hogy népszerűbb lesz a Liptai Claudia vezette műsor, mint a Zsaruk című dokureality.

Visszatérve a heti számokhoz ismét az látszódott, hogy a két nagy kereskedelmi tévé dominanciáját nem igazán tudják megtörni a kisebb csatornák. A legnézettebb műsorok közé ugyan befért ismét a Forma 1-es közvetítés, a köztévé főműsoridős számait azonban a vasárnap koradélutáni időpont miatt az autóverseny nem tudta javítani. A heti átlagokat tekintve a 18-49-es korosztályban főműsoridőben (19-23 óra között) így az M1 ismét a rangsor sereghajtója lett, hiszen 100, tévé előtt ülő emberből 3-at érdekeltek az adások.

A mezőnyt tehát továbbra is az RTL Klub vezette, amelyet esténként átlagosan a készülékek előtt ülők negyede (25% SHR) követett. A képzeletbeli lista második helyén a TV2 maradt (16,2% SHR). A középmezőny élén a Cool állt (6,1% SHR), majd őket a F+ követte, 5,5% százalékos közönségarány mutatót tudott hozni. A középmezőny végén a Viasat3 (3,8% SHR) és a már emlegetett M1 került.

Ha a szélesebb merítést jelentő 18-59-es korosztály szokásait mutató adatsort nézzük este 6 és 11 óra között, akkor az látszik, hogy az RTL Klub magabiztosan vezet, ugyanakkor a különbség kisebb, mint a kereskedelmi célcsoportban.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!