Hamut kell, hogy szórjunk a fejünkre: ugyan az X-Faktorban továbbra is a "világ szerencsétlenjei" viszik a prímet, ám az első három adásnál hétről-hétre növekedett a nézőszám és a közönségarány is. Azt ugyan mi is valószínűsítettük, hogy a selejtező alatt magas nézettség várható, és az első adás 40 százalék körüli szintjét hozhatja a műsor, ám utána csökkenő érdeklődést prognosztizáltunk.
A végleges versenyzői gárda még most formálódik, de egyelőre nem hogy nem stagnál, de folyamatosan növekszik az X-Faktor iránti érdeklődés. Olyannyira, hogy a műsor harmadik válogató adása 2 millió feletti nézőszámot ért el (a teljes lakosság körében, vagyis a 4 éven felüliek esetében) ezzel szintén az év eddigi legnézettebb műsora volt. Remekelt a tehetségkutató a 18-49-es célcsoportban is, hiszen a készülékek előtt ülők 47,8 százaléka követte az X-Faktort, ami közel 780 ezer nézőt jelent a kereskedelmi célcsoportban.
A vetélytársától kissé elmaradva, de a TV2 idei számaihoz képest kiemelkedően teljesített a Sztárban sztár is. A showműsor is folyamatosan növekvő érdeklődést produkál az indulása óta. Ezúttal a teljes lakosságot tekintve 1,6 millió nézőnél is többel büszkélkedhetett, és a kereskedelmi célcsoportban az X-Faktor után a második legnézettebb műsor volt, megelőzve népszerű filmeket és sorozatokat.
Ami a hétköznapokat illeti, a számok alapján nagyon bejött az RTL Klubnak a Konyhafőnök című műsor. A szakácsvetélkedő ugyanis a csatorna esti műsorai közül a legmagasabb arányban érte el a nézőket. Míg ugyanis a tévé előtt ülők nagyjából 25-27 százalékban követték az Éjjel-nappal Budapest és a Barátok közt egyes részeit, addig a 18-49-es korosztályban a Konyhafőnök 30 százalék feletti napot is tudott. Hétköznapokon ennek ellenére a két nagy csatorna között nem nőtt a különbség, és a TV2 vasárnapi remeklésének köszönhetően heti szinten még mérséklődött is a hátrányuk.
A nyár végi időszakhoz képest viszont az RTL Klub előnye szeptemberben tetemesnek mondható lett, így kissé meglepő, hogy a csatorna ismét átszervezi a hétköznapi műsorrendjét. Október 6-án kerül a képernyőkre a Celeb vagyok, ments ki innen!, ám a műsor az előzetes várakozással ellentétben nem a Konyhafőnök helyét veszi át. Ehelyett az RTL Klub este hétre előrehozza az Éjjel-Nappal Budapestet, majd utána következik a Barátok közt. Az új showműsor pedig csak este 9-kor kerül adásba.
A történet egyébként akkor lesz igazán izgalmas, ha október elején a TV2 elindítja a már korábban beharangozott új vetélkedőjét, a BUMM-ot. Bár a kvízműsorok kétélű fegyvernek szoktak bizonyulni (és ha eltalálják a nézői ízlést, akkor sokakat vonzanak, ha pedig nem, akkor bukás lesz belőlük), arra azért mernénk fogadni (még a cikk elején jelzett mellélövésünk ellenére is), hogy népszerűbb lesz a Liptai Claudia vezette műsor, mint a Zsaruk című dokureality.
Visszatérve a heti számokhoz ismét az látszódott, hogy a két nagy kereskedelmi tévé dominanciáját nem igazán tudják megtörni a kisebb csatornák. A legnézettebb műsorok közé ugyan befért ismét a Forma 1-es közvetítés, a köztévé főműsoridős számait azonban a vasárnap koradélutáni időpont miatt az autóverseny nem tudta javítani. A heti átlagokat tekintve a 18-49-es korosztályban főműsoridőben (19-23 óra között) így az M1 ismét a rangsor sereghajtója lett, hiszen 100, tévé előtt ülő emberből 3-at érdekeltek az adások.
A mezőnyt tehát továbbra is az RTL Klub vezette, amelyet esténként átlagosan a készülékek előtt ülők negyede (25% SHR) követett. A képzeletbeli lista második helyén a TV2 maradt (16,2% SHR). A középmezőny élén a Cool állt (6,1% SHR), majd őket a F+ követte, 5,5% százalékos közönségarány mutatót tudott hozni. A középmezőny végén a Viasat3 (3,8% SHR) és a már emlegetett M1 került.
Ha a szélesebb merítést jelentő 18-59-es korosztály szokásait mutató adatsort nézzük este 6 és 11 óra között, akkor az látszik, hogy az RTL Klub magabiztosan vezet, ugyanakkor a különbség kisebb, mint a kereskedelmi célcsoportban.
mfor.hu