3p

Meglepő újítást jelentett be az Uber, készpénzzel is lehet majd bizonyos országban fizetni a szolgáltatásokért. Ezeket olyan országokba fogják bevezetni, ahol a pénzügyi rendszer kevésbé fejlett.

A nagy lélekszámú fejlődő országokban is szeretne áttörést elérni a személyszállító megosztással foglalkozó vállalat, ennek érdekében a piaci viszonyoknak megfelelő fizetési módot dolgoztak ki. Ez pedig nem más, mint a „jó öreg” készpénz. Az indiai Hyderabad volt az első olyan város, ahol egy teszt projekt keretében májusban bevezették a készpénzes fizetést. A kedvező visszajelzéseknek köszönhetően most Indonéziában, és a Fülöp-szigeteken is lehetővé teszik a hagyományos fizetési módot.

Ezeken túl mind a 22 indiai városban, ahol jelenleg üzemeltet a szolgáltatás, változtatnak a fuvarok kiegyenlítésének módján, ahogy könnyítést tesznek Szaud-Arábia két nagyvárosában, Dzsiddában és Rijádban is. Míg Vietnámban Hanoi és Ho Si Minh-város turistái és polgárai tudnak majd az Uber sofőröknek ilyen módon fizetni.

A háttérben az áll, hogy ezekben az országokban ugyan komoly kereslet van a szolgáltatásra, ám a potenciális ügyfelek nem rajonganak az elektronikus fizetésért. A piacokra lépő konkurensek pedig van, ahol már beelőzték az Ubert, így például a GrabTaxi Indonéziában, Vietnámban és a Fülöp-szigeteken, míg az Ola Indiában hagyta faképnél az Ubert. Ezek a cégek ugyanis már alkalmazkodtak a helyi igényekhez. Manilában például a felmérések szerint mindössze az utasok 10 százaléka preferálja a kártyás fizetést.

Mi a helyzet az uberesekkel itthon?

Több érdekes adat is kiderül abból a piackutatásból, amelyet az Uber a magyar felhasználói körében végzett. Az Uber-használók jellemzően fiatalok, 60 százalékuk 25-34 év közötti, ugyanakkor valamivel többen használják a szolgáltatást a 35-44 korosztályból, mint a 18-24 év közötti korcsoportból. A válaszadók kétharmada felsőfokú végzettséggel rendelkezik, foglalkozási státuszát tekintve 65 százalékuk alkalmazott vagy vezető. Az utazásmegosztó szolgáltatást használók közel 50 százaléka a belvárosban, 42 százalékuk pedig a főváros peremkerületeiben vagy a külvárosban él. 

A kutatás eredményeiből a felhasználók közlekedési szokásai is jól látszódnak. Statisztikai adatokból már korábban kiderült, hogy a budapesti Uber-utazások közel egyharmada metróállomás közelében indul vagy végződik. Vagyis az Uber már most a tömegközlekedés kiegészítője Budapesten. Ezt erősítették meg a most napvilágot látott számok is. Az Uber-használók 62 százaléka napi szinten, vagy hetente többször is igénybe veszi a tömegközlekedést. Körükben a taxi használata sokkal ritkább: az Ubert igénybe vevők kevesebb, mint 20 százaléka utazik taxival napi, vagy heti szinten, míg 44 százalék egyáltalán nem, vagy csak nagyon ritkán taxizik. Ez is jelzi, hogy az Uber új keresletet generál a piacon, olyan felhasználókat is megszólítva, akik soha sem vagy alig taxiznak. Közülük sokan csak üzleti célból, munkaügyben taxiznak, míg az Ubert magánemberként használják - ugyanakkor korábban magánemberként csak nagyon ritkán használtak taxit. Vagyis úgy tűnik, hogy a taxizás és az utazásmegosztás nagyobb részben kiegészítik egymást, nem pedig versenytársai egymásnak.

Uber megbízásából az Ipsos által készített felmérés szerint összességében az utasok döntő többsége elégedett az Uber szolgáltatásával (92%), amit az is jelez, hogy a válaszadók kimagaslóan magas aránya, 80 százaléka biztosan ajánlaná barátainak az Ubert. A cég platformján jelenleg 55 ezer utas és több mint ezer autóspartner regisztrált, akik az indulás óta 600 ezer utazáson vettek részt.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!