3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A teljes lakosságot tekintve és a kereskedelmi célcsoportban is az RTL Klub szappanoperája volt a legnépszerűbb a múlt héten. A Duna TV számára a sikeres Forma 1-es futam hozott gyógyírt.

A legmelegebb nyári napok hagyományosan nem a tévénézésről szokott szólni, idén ráadásul nagy érdeklődésre számot tartó világeseményt sem rendeznek. A sportrajongóknak a képernyők előtt így a szokásos kínálattal kell, hogy beérjék, ebből rendre kitűnik a Forma-1, amelyet hétről-hétre sokszázezren néznek Magyarországon is. Az európai futamok közvetítései azonban kora délután szoktak lenni, ami a múlt héten sem volt másként. Így azonban a főműsoridős számokat nem javította a köztévé legnézettebb műsora.

Más kérdés, hogy a TV2 sem az esti időszakban erősít, pedig erre a csatornára is ráférne, hogy a hétköznap estéken több nézőt kössön le. Ehelyett azonban a csatorna a nyugdíjas nézőinek kedveskedik, hiszen a kora délutáni időszakban tűz műsorra egy dél-amerikai szappanoperát. Július 6-án, hétfőn indult a TV2 legújabb sorozata, Az én bűnöm, amely minden hétköznap kora délután látható.

Ugyanakkor ez a műsor aligha fogja megoldani a TV2 problémáit. A csatorna ugyan ezzel a teljes lakosság körében, az egész napra vonatkozólag javítja a statisztikáit, ám a hirdetők szempontjából fontos célcsoport szinte biztosan nem fog a képernyők előtt ülni. Arról nem is beszélve, hogy a TV2 szempontjából fejfájásra okot adó műsorok, vagyis a Barátok közt, vagy az Éjjel-nappal Budapest hétköznap esténként továbbra is komoly ellenfél nélkül futnak.

Amennyiben a TV2 az ősz folyamán szorosabb csatákat szeretne vívni, akkor mindenképpen közelíteniük kellene (nézettségben és közönségarányban) az RTL Klubhoz, illetve annak két sikeres műsorához. Nagy kérdés, hogy erre mit próbálnak majd kitalálni, erről ugyanis még nem igazán lehet konkrétumokat tudni. Ez már csak azért is érdekes, mert egy évvel ezelőtt a nyár azzal telt, hogy majd minden héten jöttek pletykák, esetleg hivatalos bejelentések a várható őszi műsorokról. Most pedig egyelőre csend van. Igaz, ez esetleg annak is betudható, hogy tavaly az őszi műsorrendet bemutató sajtóeseményen sok újdonságot így már nem tudott mondani a csatorna, ráadásul a nézettségi adatokkal sem valószínű, hogy a tavalyi stratégia alátámasztható lenne.

A TV2-nek egyébként már csak azért is fel kellene kötnie a gatyáját, mert a szombati napokon az RTL Klub megint nehézsúlyú versenyzővel vág neki a Hungary’s got talent képében. Arról ugyan többször lamentáltunk, hogy mekkora még a tehetségkutatók létjogosultsága, a formátum sajátossága miatt (sokkal több „lelkes amatőr” lesz a képernyőkön) az előző X-Faktornál jobb számokat jósolnánk az új műsornak. Kérdéses persze, hogy az új zsűri hogyan játssza a rájuk osztott szerepet, ugyanakkor a műsorvezető páros (Sebestény Balázs és Dombóvári István) valószínűleg nem fog a siker útjában állni.

A mögöttünk hagyott héten egyébként minden estét (19-23 óra között) megnyert a kereskedelmi célcsoportban (19-49 évesek) az RTL, amelyet a képernyők előtt ülők 20,0 százaléka nézett átlagosan. A TV2-t a készülékek előtt ülők 9,3 százaléka követte. A Cool nekilendült (7,9%), a F+ viszont az egy héttel korábbi számokat hozta. A Duna TV (4,5% SHR) valamelyest javított, míg a Viasat3 (3,9 SHR) a középmezőny végére került.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!