3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A MÁV Zrt. hamarosan beadja a Magyar Vasúti Hivatalhoz a MÁV Start Vasúti Személyszállító Zrt. vasúti működési engedély átdolgozott kérelmét - közölte a vasúttársaság.

A MÁV komoly esélyt lát arra, hogy az új határozat megfelelő időben megszületik, és a MÁV Start Zrt. a működésének július 1-jei megkezdéséhez szükséges engedélyt június végéig megkapja.

A Magyar Vasúti Hivatal nemrégiben elutasította a MÁV Start Vasúti Személyszállító Zrt. vasúti működési engedély iránti kérelmét. Az elutasítás indoka, hogy a kérelmezőt a hivatal hiába szólította fel többször is hiánypótlásra, a szükséges dokumentumok egy részét nem csatolta az engedély iránti kérelméhez.

A hivatal elutasító határozatában négy pontban foglalta össze a megbízhatóan működő és megfelelő szolgáltatást nyújtó vasúttársasággal szembeni követelményeket. Ezek a következők: jó hírnévvel, megfelelő pénzügyi helyzettel, szakmai alkalmassággal és az okozott károkért való helytállási képességgel rendelkezzen.

A négy pont részletezésekor az üzleti jó hírnévvel kapcsolatban a határozat indoklása kiemeli, hogy a kérelmező nem tudta megnevezni a cég vezetőit, a meglévők megbízatása ugyanis ez év június 30-án lejár. Így nem lehetett azonosítani az eljárás során a vezetőket, következésképpen az sem volt elbírálható, hogy a szakmai képzettségük megfelelő-e.

A szakmai alkalmasság körében kiemelte a hatóság, hogy a személyszállítási tevékenységhez szükséges saját tulajdonú ingatlanokkal, illetve azok bérleti jogával sem rendelkezett a MÁV Start Zrt. A beadott dokumentumokból az derült ki, hogy a pályavasúti üzletág eszközeinek átruházásával számoltak. Ha erre sor kerülne, az a működési engedély azonnal elvesztésével járna.

A pénzügyi teljesítő képességgel kapcsolatban pedig azt írja az indoklás, hogy üzleti tervet a MÁV Start nem adott be a hivatalhoz. A beadott iratokból az derült ki, hogy a társaság nyolcmilliárd forint bankhitellel és 13-15 milliárd forint alapítói finanszírozással kalkulál. A hivatal tudomása szerint ezzel szemben 12 milliárd forint hitelre írt ki közbeszerzést a MÁV Start, de az eljárás még nem zárult le.

Végezetül az okozott károk megtérítésére biztosítást kellene kötnie a társaságnak, de úgy, hogy a kár kifizetés ne veszélyeztesse a biztonságos működését. Két biztosító társasággal kötött szerződést becsatolt a MÁV Start, de ezek mindössze 250 millió forint biztosítási összegre szóltak, amelyben az önrész 90 százalék. A nemzetközi gyakorlatban ez az összeg kirívóan alacsony.

A MÁV Zrt. személyszállítási engedélye június 30-án lejár. A hivatalnál azt közölték, hogy a MÁV Zrt. beadott engedélykérelmén dolgoznak.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!