"Egyetért-e Ön azzal, hogy ne épüljön meg az indiai Apollo Tyres cég gumigyára Gyöngyösön" - idézte fel Tatár László a népszavazásra bocsátandó kérdést, amelynek hitelesítését korábban megtagadta a jegyző. Ebben a helyzetben 30 nap áll rendelkezésükre az aláírások összegyűjtéséhez és siker esetén késő ősszel vagy kora tavasszal megtarthatják a referendumot - tette hozzá a politikus.
A Fidesz a népszavazás kezdeményezésével csupán politikai okokból nagyon nagy károkat okozhat a városnak, kockára téve egy 900 munkahelyet jelentő beruházást - kommentálta a történteket a település szocialista polgármestere. Ugyanis reális veszély, hogy az indiai cégnek nem lesz ideje és türelme kivárni a procedúra végét, és elhagyja Gyöngyöst, illetve Magyarországot - tette hozzá Hiesz György.
Korábban az Apollo Tyres alelnöke személyesen vállalt garanciát arra, hogy a világ jelenlegi legmodernebb gumiabroncs-gyártási technológiáját fogják alkalmazni Gyöngyösön. Ez egyben azt jelenti, hogy a cég garanciát vállal a gyár környezetbarát működésére; annál is inkább, mert az elmúlt időszakban több millió dollárt költöttek a gyártási technológiák továbbfejlesztésére - jelentette ki Neeraj Kanvara, amikor megnyitotta a társaság gyöngyösi információs irodáját.
Ugyancsak Gyöngyösön kap helyet az Apollo Tyres európai kutatás-fejlesztési központja is, továbbá az a céljuk, hogy a gyöngyösi üzem váljék az Apollo Tyres európai bázisává - tette hozzá akkor az alelnök.
Az Apollo Tyres 200 millió euró értékű beruházását idén januárjában jelentette be Újdelhiben Gyurcsány Ferenc miniszterelnök indiai üzletemberekkel folytatott tárgyalásait követően. Az üzemben a tervek szerint az első szakaszban évi hétmillió gumiabroncsot gyártanának személyautókra és terepjárókra.