Az építési engedély megszerzésével a vasútfejlesztési projekt előkészítése jelentős mérföldkőhöz érkezett. A záhonyi térség komplex gazdaságfejlesztési programja az Új Magyarország Fejlesztési Terv több operatív programjának támogatásával, valamint költségvetési társfinanszírozással jöhet létre.
A projekt részeként megvalósul az árufuvarozási határátmenetet biztosító széles és normál nyomtávú gerinchálózat fejlesztése, valamint az árufuvarozási és logisztikai kapacitásokat kiszolgáló vontatóvágány hálózat felújítása.
A vasúti átrakó körzet összesen 150 kilométer hosszú széles- és fonódott vágányhálózatából, vagyis amely mindkét nyomtávot magában foglalja, 34 kilométer vágány kerül felújításra, és várhatóan 2010. december 31-éig valósul meg.
Az előkészítési tevékenység összefogása a MÁV Zrt., míg a kivitelezési tevékenység összefogása a Nemzeti Infrastruktúra Fejlesztő Zrt. feladata.
A tervezési munkák ezzel természetesen még nem fejeződtek be, mert a kivitelezéshez szükséges úgynevezett kiviteli terveket is el kell még készíteni, melyeket várhatóan július hónapban leszállítja a tervező MÁVTI Kft.