Az A380-as szuperjumbó szállításának késése vezetett ahhoz, hogy költségcsökkentésekről kellett tárgyalni. Ugyanakkor a Németország és Franciaország, az Airbus-gyárak két otthona közötti véleménykülönbség hátráltatta az erről szóló megegyezést.
Végül múlt hét pénteken Angela Merkel német kancellár és Jacques Chirac francia elnök megegyezett abban, hogy szükség van állások megszüntetésére és újrastrukturálásra is az Airbusnál. Ugyanakkor azt még mindig nem tudni, hány embert küld el és hány gyárat zár be a repülőgépgyártó cég.
Az Airbus szintén jelentős tevékenységet folytat Spanyolországban, illetve az Egyesült Királyságban is, ahol több mint 11 ezer embert foglalkoztatnak. Lapinformációk szerint 15 ezer munkahelyet számolhatnak fel a vállalatnál, de ehhez valószínűleg lesz néhány keresetlen szava a szakszervezeteknek is.