A pályázat kiírása szerint a rendelkezésre álló keretösszeg a júniusi kormánydöntésnek megfelelően 272,9 milliárd forint, amelynek 85 százalékát a Kohéziós Alap, 15 százalékát pedig a hazai központi költségvetés forrásai teszik ki. A támogatás kedvezményezettje a Fővárosi Önkormányzat, a beruházás lebonyolítója a Budapesti Közlekedési Zrt. (BKV) lesz.
A Főpolgármesteri Hivatal közölte: december 20. után a főváros és a BKV szakértői tanulmányozták a többezer oldalas pályázati dokumentációt, és áttekintették, hogy az mennyiben feleltethető meg a már zajló beruházás korábban megkötött szerződéseinek.
A következő napokban a jogszabályok által lehetővé tett módon a pályázati szöveg kisebb módosításait kérik a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségtől, hogy a sikeres uniós pályázatot követően se merülhessenek fel tisztázatlan kérdések a számlakifizetések során. A pontosítani javasolt kitételek között szerepel például a kapcsolódó beruházások meghatározása, és olyan paraméterek egyértelműsítése, amelyek alapján a megkötött szerződések számlái elszámolhatók - olvasható a hivatal közleményében.
A kiírás véglegesítése után következik a már november óta lezárt és letárgyalt műszaki, pénzügyi és jogi dokumentáció adatainak átvezetése a pályázati adatlapokra. A projekt szakmai tartalma tehát már nem változik a pályázati eljárás során, hiszen azt már az unió által felkért tanácsadó szervezet, a Jaspers is véleményezte.
A végleges pályázati kérelmet a tervek szerint januári ülésén fogadhatja el a Fővárosi Közgyűlés, ezt követően nyújtható be a Nemzeti Fejlesztési Ügynökségnek, amely azt hivatalosan is eljuttatja Brüsszelbe. Az unió döntéshozói várhatóan idén ősszel döntenek a pályázatról.