A magyar légitársaság moszkvai tevékenységét a Malév és az AirUnion repülőgépeinek kiszolgálásával kezdi, és fokozatosan növelni kívánja piaci részesedését ezen a területen.
A Malévet birtokló AirBridge kisebbségi tulajdonosaként Borisz Abramovics megerősítette: nincs olyan szándék, hogy a magyar légitársaságot integrálják a most rendeleti úton megalakuló AirUnion légitársaságba. Partneri együttműködésről van szó, amelyet az AirUnionban társtulajdonos orosz állami cég, a Rosztyehnologii korporáció is támogat.
Borisz Abramovics és testvére kisebbségi tulajdonos az AirUnionban. A Malév elnöke azt mondta, most elsősorban a székmegosztási megállapodásokról és kereskedelmi együttműködésről van szó. Az orosz elnök a napokban írta alá öt orosz légitársaság egy légitársaságba, az AirUnionba olvadásáról intézkedő rendeletet.
Borisz Abramovics emlékeztetett rá, hogy az orosz a legdinamikusabban fejlődő légi piac, a múlt évi növekedése elérte a 26 százalékot. A Malév ezt a dinamizmust is ki akarja használni - mondta az elnök. Hozzátette: a Malév másik leányvállalata, az Aeroplex, amely már Moszkvában is működik, közös céget hoz létre orosz egy partnerrel Boeing és Szuhoj típusú repülőgépek karbantartására.
A Malév július 3-tól hárommal, tízre növeli moszkvai járatainak számát a növekvő igények miatt - mondta Borisz Abramovics. Az idei év első négy hónapjában a Malév saját üzemeltetésű oroszországi járatain az utasforgalom az előző év hasonló időszakához képest 23 százalékkal, a bevétel pedig 35 százalékkal nőtt 2007 első négy hónapjához képest. Nem kizárt újabb Malév járatok indítása Szentpétervárra, Szamarába és Krasznojarszkba - mondta.
Az kőolaj drasztikus drágulása miatt növekvő kerozinköltségeket a Malév származékos ügyletekkel és a kerozinpótdíjjal ellensúlyozza. A magyar légitársaság a hálózata és a flotta összetétele miatt kevésbé van kitéve a kerozinár-emelkedésnek, mint azok a légitársaságok, amelyeknek sok hosszú távú járata van - mondta Borisz Abramovics.