2011. február 28. 09:15

Meglepetésre nettó veszteséget könyvelt el a Bayer AG német gyógyszer- és vegyipari óriás a negyedik negyedévben, elsősorban a növekvő költségek és a Schering márkájának elhagyásához fűződő 405 millió eurós leírás miatt - jelentette a társaság hétfőn.

A vállalat negyedik negyedévi vesztesége 145 millió euró volt az egy évvel korábbi 153 millió eurós nettó nyereséget követően. Elemzők 159 millió eurós nyereséget jósoltak.

A Bayer eladásai 7,9 milliárd euróról 9 milliárd euróra nőttek, ami jóval magasabb az elemzők által várt 8,49 milliárd eurónál.

A társaság kamat- és adófizetés, valamint értékcsökkenés előtti eredménye (EBITDA) a negyedik negyedévben 1,69 milliárd euróra emelkedett az előző évi 1,5 milliárd euróról. Az idei évre 4-6 százalékos EBITDA-növekedést vár a vállalat.

A legtöbb vetélytársához hasonlóan a Bayer vegyipari üzletága lényegesen jobb negyedévet zárt, miután az ilyen termékek iránt a válság elmúltával ismét nőtt a világpiaci kereslet. A gyógyszeripari eredményeket azonban rontotta az amerikai és európai szabályozási gyakorlat megváltozása, ami miatt ezeken a piacokon csökkentek a gyógyszerárak.

A vállalat részvényeinek árfolyama 1 százalékkal esett a hétfő nyitást követően a frankfurti értéktőzsdén. Az elmúlt 12 hónapban 15 százalékkal emelkedett a gyógyszeripari vállalat papírjainak értéke; pénteken 54,80 eurós árfolyamon zárt a Bayer.

MTI