3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A múlt héten arról lamentáltunk, hogy a Reszkessetek betörők előtt ültek a magyar családok karácsonykor. Az év utolsó napján ugyan sokan inkább szórakozni mennek, ám akik a tévékészülékek előtt ültek, azok ismét egy klasszikusra szavaztak.

A szilveszteri tévénézési trendek korábban nem igazán voltak az átlagos pihenő vagy ünnepnapokhoz mérhetőek, amiben több dolog is szerepet játszott. Az egyik a médiafogyasztó kör, hiszen ilyenkor sokkal többen töltik az időt szórakozóhelyen, vagy olyan társaságban, ahol nem közös tévénézéssel múlatják az időt.

A másik oldala, hogy aki viszont a készülékek előtt töltik az év utolsó napját, azok valami könnyed szórakozásra vágynak. Ezt meglovagolva volt korábban sok éven át a szilveszteri műsorok királya a Sas-kabaré, amelynek köszönhetően a 2000-es években minden alkalommal a TV2 nyerte a nézettségi versenyt. Illetve a közszolgálati csatorna is próbálta ilyenkor felvenni a versenyt, ha másképp nem, akkor az archívumból elővettek egy Hofi-műsort, amely segítette az M1 nézettségét. A TV2 sikerében valamelyest közrejátszott az is, hogy az RTL Klub erre a napra többnyire nem készül külön, sokszor unalomig ismételt vígjátékokat tűztek műsorra.

Az elmúlt években azonban a verseny még élesebb lett, és már csak presztízs okokból is fontos a vállalatoknak, hogy melyik csatornát nézik a legtöbben. A főműsoridőben legnézettebb csatorna ugyan nem rukkolt elő kabaréval, vagy esztrádműsorral, annyit azonban változtatott, hogy viszonylag friss filmeket adta 2014 utolsó napján. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy a Rózsaszín párduc 2 vagy a Vissza a jelenben című filmek labdába sem rúgtak az Indul a bakterház mellett. Regős Bendegúz történetét nézte a tévé előtt szilveszterező 18-49 közöttiek majdnem az ötöde. A teljes lakosságot tekintve ennél minimálisan volt kisebb a film közönségaránya, így az év utolsó napjának legnépszerűbb műsora címet mindenképpen megnyerte. Hogy az este győztese ki lett, az attól függ, hogy milyen célcsoportot nézünk. A teljes lakosságot tekintve a TV2 nyerte idén is a versenyt, ha azonban az idősebbekkel nem számolunk, és a hirdetők által fontosnak tartott 18-49 éves korcsoportot nézzük, akkor a 19-23 óra közötti főműsoridőben az RTL Klubra kapcsoltak a legnagyobb arányban az emberek.


A kereskedelmi célcsoportban a hétköznapok mindegyikén az RTL Klub vitte a pálmát, a hétvégére azonban fordult a kocka, igaz ebben szerepet játszott az is, hogy szombaton este került a TV2 képernyőjére a Wall Street farkasa, amely a legmagasabb közönségarányt érte el a múlt héten a filmek között. (Az elért nézőszámot tekintve a későbbi időpont miatt nem volt top 10-es – szerk.) Majd vasárnap duplázott a TV2, miután a Rising Starnak köszönhetően ezt az estét is megnyerte a kereskedelmi célcsoportban. A karácsonyi időszakban taroló Reszkessetek betörők trilógia alapján egyébként azt kell, hogy mondjuk, az RTL Klub programokért felelős vezetőinek elég lett volna elővenni az ünnepi időszak másik favoritját, a Neveletlen hercegnő című családi mozit. Ezzel a korábbi évek tapasztalatai alapján borítékolhatóan jobban indult volna az évük.

Az évzáró-évnyitó héten egyébként szignifikáns mozgás volt megfigyelhető a nézők csatornaválasztását illetően. Míg karácsonykor a közepes nézettségű adók helyett inkább az RTL Klubra váltottak az emberek, addig a szilveszteri időszakban ezzel ellentétes folyamat zajlott. Az RTL Klub közönségaránya ugyanis több hónapos mélypontra esett vissza, míg a Cool például kiugróan jól teljesített, de 5 százalék felett zárt a Viasat3 és ehhez nagyon közelített az M1 is.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!