A szilveszteri tévénézési trendek korábban nem igazán voltak az átlagos pihenő vagy ünnepnapokhoz mérhetőek, amiben több dolog is szerepet játszott. Az egyik a médiafogyasztó kör, hiszen ilyenkor sokkal többen töltik az időt szórakozóhelyen, vagy olyan társaságban, ahol nem közös tévénézéssel múlatják az időt.
A másik oldala, hogy aki viszont a készülékek előtt töltik az év utolsó napját, azok valami könnyed szórakozásra vágynak. Ezt meglovagolva volt korábban sok éven át a szilveszteri műsorok királya a Sas-kabaré, amelynek köszönhetően a 2000-es években minden alkalommal a TV2 nyerte a nézettségi versenyt. Illetve a közszolgálati csatorna is próbálta ilyenkor felvenni a versenyt, ha másképp nem, akkor az archívumból elővettek egy Hofi-műsort, amely segítette az M1 nézettségét. A TV2 sikerében valamelyest közrejátszott az is, hogy az RTL Klub erre a napra többnyire nem készül külön, sokszor unalomig ismételt vígjátékokat tűztek műsorra.
Az elmúlt években azonban a verseny még élesebb lett, és már csak presztízs okokból is fontos a vállalatoknak, hogy melyik csatornát nézik a legtöbben. A főműsoridőben legnézettebb csatorna ugyan nem rukkolt elő kabaréval, vagy esztrádműsorral, annyit azonban változtatott, hogy viszonylag friss filmeket adta 2014 utolsó napján. Ugyanakkor figyelemre méltó, hogy a Rózsaszín párduc 2 vagy a Vissza a jelenben című filmek labdába sem rúgtak az Indul a bakterház mellett. Regős Bendegúz történetét nézte a tévé előtt szilveszterező 18-49 közöttiek majdnem az ötöde. A teljes lakosságot tekintve ennél minimálisan volt kisebb a film közönségaránya, így az év utolsó napjának legnépszerűbb műsora címet mindenképpen megnyerte. Hogy az este győztese ki lett, az attól függ, hogy milyen célcsoportot nézünk. A teljes lakosságot tekintve a TV2 nyerte idén is a versenyt, ha azonban az idősebbekkel nem számolunk, és a hirdetők által fontosnak tartott 18-49 éves korcsoportot nézzük, akkor a 19-23 óra közötti főműsoridőben az RTL Klubra kapcsoltak a legnagyobb arányban az emberek.
A kereskedelmi célcsoportban a hétköznapok mindegyikén az RTL Klub vitte a pálmát, a hétvégére azonban fordult a kocka, igaz ebben szerepet játszott az is, hogy szombaton este került a TV2 képernyőjére a Wall Street farkasa, amely a legmagasabb közönségarányt érte el a múlt héten a filmek között. (Az elért nézőszámot tekintve a későbbi időpont miatt nem volt top 10-es – szerk.) Majd vasárnap duplázott a TV2, miután a Rising Starnak köszönhetően ezt az estét is megnyerte a kereskedelmi célcsoportban. A karácsonyi időszakban taroló Reszkessetek betörők trilógia alapján egyébként azt kell, hogy mondjuk, az RTL Klub programokért felelős vezetőinek elég lett volna elővenni az ünnepi időszak másik favoritját, a Neveletlen hercegnő című családi mozit. Ezzel a korábbi évek tapasztalatai alapján borítékolhatóan jobban indult volna az évük.
Az évzáró-évnyitó héten egyébként szignifikáns mozgás volt megfigyelhető a nézők csatornaválasztását illetően. Míg karácsonykor a közepes nézettségű adók helyett inkább az RTL Klubra váltottak az emberek, addig a szilveszteri időszakban ezzel ellentétes folyamat zajlott. Az RTL Klub közönségaránya ugyanis több hónapos mélypontra esett vissza, míg a Cool például kiugróan jól teljesített, de 5 százalék felett zárt a Viasat3 és ehhez nagyon közelített az M1 is.
mfor.hu