Az olasz kormány egy hónapja, december 29-én hirdette meg hivatalosan az Alitaliát: január 29-én estig az Alitalia legalább 30,1 százalékára, illetve legföljebb 49,9 százalékára - ez a teljes állami részesedés - jelentkezhettek legalább százmillió eurós alaptőkéjű érdeklődők.
A licitálóknak vállalniuk kell, hogy a csőddel fenyegetett légitársaság legalább 30,1 százalékát megtartják az üzleti tervük megvalósításáig, és fenntartják az Alitalia nemzeti jellegét. Az elbírálásban nagy súllyal esik latba a vevő üzleti terve az Alitalia "újraindítására és fejlesztésére". A légitársaság piaci tőkeértéke 1,37 milliárd euró.
Ha nem sikerülnek a tárgyalások, akkor nyilvános, tőzsdei kibocsátással próbálják majd eladni az állami részt, közölték az olasz pénzügyminisztériumban korábban.
Mint arról az Mfor is beszámolt, az Air France-KLM légitársaság már a múlt héten jelezte, hogy mégsem tesz vételi ajánlatot. Igazgatótanácsa az olasz kormány támasztotta feltételeket - francia lapjelentések szerint - "ostobának" találta, különösen a túl magas irányárat, és azt, hogy a légitársaság hálózatát nem lehetne átszervezni.
Az Alitalia üzemi vesztesége tavaly körülbelül 380 millió euró volt, a korábban várt 221 milliós hiány helyett, közölték a társaságnál előzetes becslésként hétfőn. A növekvő veszteséget a sztrájkokkal, a munkaköltség csökkentésének meghiúsulásával, az üzemanyag drágaságával és az olcsó jegyes légitársaságok versenyével magyarázták. A cég utoljára 2002-ben volt nyereséges.