Az információ arról a tárgyalásról szivárgott ki, amelyen a cég a United Auto Workers (UAW) szakszervezettel próbál megegyezni az új szerződésről. A források közölték, hogy a gyárak sorsa csak egy a tárgyalások sok témaja közül. Mivel a megbeszélés bizalmas, így a források nem fedték föl kilétüket - jelentette az AP.
A Ford szóvivője, Marcey Evans a hírügynökséggel közölte, hogy egyelőre nem nyilatkozhat a témában.
A UAW a héten figyelmeztette a Fordot, hogy a Chryslerrel hamarosan megegyeznek a négyéves szerződésről, a General Motor Corp. dolgozói pedig már korábban jóváhagyták azt. A UAW szerződései a három autógyártóval szeptember 14-i dátummal járt volna le, de meghosszabbították azokat.
A Fordnak a gyárai folyamatos kapacitáscsökkenésével kell küzdenie, amely nagyjából 26 százalékkal esett le az 1990-es évek elején, míg 15 százalékkal kevesebb Ford, Lincoln és Mercury márkájú autót gyártottak. A cég 79 százalékos kapacitással működtette gyárait 2006-ban.
Az autógyártó korábban tíz gyárat nevezett meg, amelyet 2012-re be akar zárni az újraszerveződés részeként, ugyanakkor ezek közül hatnak a sorsa még kétséges. Pontosan még nem lehet tudni, mely üzemekről van szó, de valószínűleg megegyeznek erről a most zajló tárgyalásokon.