Az 50.hét tévés nézettségi statisztikája szerint az X-Faktor szombati és vasárnapi adása is jelentősen javult a korábbi közönségarányhoz képest. A műsor utolsó adását a kereskedelmi célcsoportból átlagosan közel 770 ezren látták, míg a teljes lakosságot tekintve 1,85 millió nézőt regisztrált a Nielsen. Ami a százalékos közönségarányt, vagyis az éppen a készülékek előtt ülők arányát illeti, a tehetségkutató 39, illetve 37 százalékot ért el. Az elmúlt egy hónappal összevetve ez jelentős megugrást jelent, ugyanakkor a műsor elmaradt mind a mostani széria első részeitől, mind pedig a korábbi X-Faktoroktól.
A miért kapcsán az mfor.hu részéről mi azon a véleményen voltunk, hogy a megszokott formátumban maga a tehetségkutató műfaj kezd elfáradni, ez a mostani X-Faktor mellett az előző Csillag születik széria esetén is tapasztalható volt. A legnagyobb kereskedelmi csatorna vezetői ugyanakkor továbbra is hisznek a formátumban, erre utal, hogy jövőre műsorra kerül a Csillag születik következő évada. A TV2 ugyanakkor újítani fog, hiszen jövőre a Rising Star-t tűzik műsorra, ahol az eddig megszokott rendszerhez képest egy interaktív vetélkedésnek lehetnek a nézők tanúi. Emellett a második legnézettebb adó az idén sikeresen debütált Az ének iskolája második szériáját is versenybe küldi.
Szüksége is lesz a TV2-nek, hogy felépítsen sikeres produkciókat, hiszen a két nagy kereskedelmi csatorna közötti különbség idén ősszel rég nem látott méretűre nőtt. A nyáron "padlót fogó" TV2 ugyanis ősszel nem tudta felpörgetni a korábbi 20 százalékot közelítő szintre a közönségarányát, míg az RTL Klub jóval közelebb volt a korábbi számaihoz. A két csatorna a késő délutáni, kora esti sávban a legerősebb, hiszen az Éjjel-nappal Budapest közelébe sikerült felhúzni az Édes-életet. Más kérdés, hogy a celebeket életszerű helyzetekben mutató műsoron kívül a tévéadó nem sok nézett műsort tud felmutatni. A nagyobb költségvetésű műsorok sem tudtak átütő sikereket elérni (kivéve a Sztárban sztár), míg a korábban bevezetett esti műsorok (Jóban rosszban, visszatérő amerikai sorozatok) inkább csak szenvedtek.
Ami az 50.heti nézettségi adatokat illeti, komoly változást nem tapasztalhattunk, hacsak azt nem, hogy a TV2 kis mértékben visszacsúszott A Sztárban sztár búcsújának köszönhetően. Így a hét minden napján - szokás szerint - az RTL Klub volt a legnézettebb. A piacvezető csatorna közönségaránya átlagosan 27,1, míg a TV2-é 14,2 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ezúttal is a Cool (5,3% SHR) és a F+ (5,3% SHR) található. Tőlük leszakadva a sort a Viasat3 (4,1% SHR) és az M1 (3,3% SHR) zárja.
mfor.hu