3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Jól megkomponált volt az X-Faktor döntője, a feszes dramaturgia pedig a nézők körében is sikert aratott, az elmúlt hetek nézettségét jócskán felülmúlta a hétvégi döntő. A TV2 eközben már megérezte a Sztárban sztár befejezését, igaz a közepes csatornák sem tündököltek.

Az 50.hét tévés nézettségi statisztikája szerint az X-Faktor szombati és vasárnapi adása is jelentősen javult a korábbi közönségarányhoz képest. A műsor utolsó adását a kereskedelmi célcsoportból átlagosan közel 770 ezren látták, míg a teljes lakosságot tekintve 1,85 millió nézőt regisztrált a Nielsen. Ami a százalékos közönségarányt, vagyis az éppen a készülékek előtt ülők arányát illeti, a tehetségkutató 39, illetve 37 százalékot ért el. Az elmúlt egy hónappal összevetve ez jelentős megugrást jelent, ugyanakkor a műsor elmaradt mind a mostani széria első részeitől, mind pedig a korábbi X-Faktoroktól.

A miért kapcsán az mfor.hu részéről mi azon a véleményen voltunk, hogy a megszokott formátumban maga a tehetségkutató műfaj kezd elfáradni, ez a mostani X-Faktor mellett az előző Csillag születik széria esetén is tapasztalható volt. A legnagyobb kereskedelmi csatorna vezetői ugyanakkor továbbra is hisznek a formátumban, erre utal, hogy jövőre műsorra kerül a Csillag születik következő évada. A TV2 ugyanakkor újítani fog, hiszen jövőre a Rising Star-t tűzik műsorra, ahol az eddig megszokott rendszerhez képest egy interaktív vetélkedésnek lehetnek a nézők tanúi. Emellett a második legnézettebb adó az idén sikeresen debütált Az ének iskolája második szériáját is versenybe küldi.

Szüksége is lesz a TV2-nek, hogy felépítsen sikeres produkciókat, hiszen a két nagy kereskedelmi csatorna közötti különbség idén ősszel rég nem látott méretűre nőtt. A nyáron "padlót fogó" TV2 ugyanis ősszel nem tudta felpörgetni a korábbi 20 százalékot közelítő szintre a közönségarányát, míg az RTL Klub jóval közelebb volt a korábbi számaihoz. A két csatorna a késő délutáni, kora esti sávban a legerősebb, hiszen az Éjjel-nappal Budapest közelébe sikerült felhúzni az Édes-életet. Más kérdés, hogy a celebeket életszerű helyzetekben mutató műsoron kívül a tévéadó nem sok nézett műsort tud felmutatni. A nagyobb költségvetésű műsorok sem tudtak átütő sikereket elérni (kivéve a Sztárban sztár), míg a korábban bevezetett esti műsorok (Jóban rosszban, visszatérő amerikai sorozatok) inkább csak szenvedtek.

Ami az 50.heti nézettségi adatokat illeti, komoly változást nem tapasztalhattunk, hacsak azt nem, hogy a TV2 kis mértékben visszacsúszott A Sztárban sztár búcsújának köszönhetően. Így a hét minden napján - szokás szerint - az RTL Klub volt a legnézettebb. A piacvezető csatorna közönségaránya átlagosan 27,1, míg a TV2-é 14,2 százalék lett. A két nagy kereskedelmi csatorna mögött ezúttal is a Cool (5,3% SHR) és a F+ (5,3% SHR) található. Tőlük leszakadva a sort a Viasat3 (4,1% SHR) és az M1 (3,3% SHR) zárja.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!