A Tesco várakozásai szerint az új bolttípusnak köszönhetően gyorsabban és hatékonyabban tudnak majd vásárolni az emberek, az ellenzők viszont azt vetik az áruházlánc szemére, hogy kevesebb munkahelyet teremtenek az új üzletek. Az egyik szakember szerint sokan vannak olyanok, akik vásárlás közben szeretnek beszélni valakihez, ezt pedig leggyakrabban a pénztárossal tették meg. Nekik biztos nem fog tetszeni a most megnyílt bolt.
Az önkiszolgáló egységben egyébként a Tesco alkalmazottai mindenben segítenek a vevőknek, megmutatják például, hogy kell lehúzniuk a vonalkódot, illetve hogy tudnak fizetni.
A kiskereskedelmi szakemberek az újítás kapcsán máris arról beszélnek, hogy egyelőre nem tudni, hogy a jövőben a technológiai fejlődés milyen további innovációkat tesz majd lehetővé, elképzelhető, hogy egy idő után mindenhol eltűnnek majd a pénztárosok.
A Tesco közlése szerint egyelőre kedvezők a tapasztalatok Kingsleyben, a vevők szeretik az új üzletet, mely egyelőre csak tesztelés céljából jött létre. Az új bolt természetesen az áruházláncnak is megtakarítást jelent, mivel a korábbinál lényegesen kevesebb alkalmazottra van szüksége.
Menedzsment Fórum