A vállalat Fresh & Easy néven működik az USA-ban, és Hemet város mellett további öt áruházat akar nyitni Kaliforniában. A társaság az Egyesült Államokban a Tesco Express modellt követve kis áruházakat kíván létrehozni, melyek átlagosan 75 százalékkal kisebbek, mint a legtöbb amerikai szupermarket, írja a BBC News.
Terry Leahy, a Tesco vezérigazgatója szerint az amerikai üzletág egy napon elérheti az angliai eredményeket. A szupermarketlánc 250 millió dollárt tervez beruházni amerikai üzletágának elindításához.
Az amerikai piacért már számos angliai kiskereskedő folytatott éles küzdelmet. A Sainsbury és a Marks & Spencer szintén meg akarta vetni a lábát az Egyesült Államokban, azonban nem jártak sikerrel, és mindkét társaság kivonult az országból. Mindazonáltal a Credit Suisse előrejelzése szerint a Tesco amerikai értékesítése három éven belül egymilliárd dollárra nőhet, és öt éven belül 2-6 százalékos piaci részesedésre tehet szert.