2p

Kvázi kitiltotta az idős randizókat étterméből a shanghaji áruház vezetése.

Drasztikus és a közösségi médiát alaposan megosztó intézkedést vezetett be a héten a svéd IKEA sanghaji áruházának menedzsmentje. Aki nem vásárol ételt az áruház éttermében, az nem ülhet le az asztalokhoz.

Az intézkedést egyértelműen az idősebb korosztály „megregulázása” érdekében hozták meg, a szépkorúak ugyanis egy héten kétszer, rendszerint kedden és csütörtökön ismerkedési napokat tartottak az áruház éttermében. Egy-egy ital mellett órákat csevegtek egymással elfoglalva az ülőhelyek jelentős részét, így akik valóban étkezni és nem ismerkedni mentek a kantinba, nem tudtak leülni.

Az áruház menedzsmentje ezért bevezette a „no food, no seating” szabályt, amely aztán bekerülve a kínai közösségi médiába, komoly indulatokat váltott ki. Bár az IKEA vezetése az étkező vásárlóik tömegére hivatkozva próbálja meg a randizó időseket kitessékelni az áruházból, az internetes írások, kommentek inkább a szépkorúak pártján állnak.

Néhány éve az IKEA a párizsi metróban promózta magát

A legnépszerűbb blogok posztjai drákói intézkedésnek tartják a héten bevezetett szabályt, amit az „ártatlan idősek” ellen hozott a „kegyetlen” menedzsment.

Ráadásul az eseményről tudósító állami tulajdonban álló Global Times is elsősorban az érintett időseket szólaltatta meg, akik idegennek érzik magukat a sok fiatal között. Panaszaik szerint Sanghajban nincs olyan hely, ahol az idősek találkozhatnának, ahol ismerkedhetnének, ahol randizhatnának.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!