Drasztikus és a közösségi médiát alaposan megosztó intézkedést vezetett be a héten a svéd IKEA sanghaji áruházának menedzsmentje. Aki nem vásárol ételt az áruház éttermében, az nem ülhet le az asztalokhoz.
Az intézkedést egyértelműen az idősebb korosztály „megregulázása” érdekében hozták meg, a szépkorúak ugyanis egy héten kétszer, rendszerint kedden és csütörtökön ismerkedési napokat tartottak az áruház éttermében. Egy-egy ital mellett órákat csevegtek egymással elfoglalva az ülőhelyek jelentős részét, így akik valóban étkezni és nem ismerkedni mentek a kantinba, nem tudtak leülni.
Az áruház menedzsmentje ezért bevezette a „no food, no seating” szabályt, amely aztán bekerülve a kínai közösségi médiába, komoly indulatokat váltott ki. Bár az IKEA vezetése az étkező vásárlóik tömegére hivatkozva próbálja meg a randizó időseket kitessékelni az áruházból, az internetes írások, kommentek inkább a szépkorúak pártján állnak.
Néhány éve az IKEA a párizsi metróban promózta magát
A legnépszerűbb blogok posztjai drákói intézkedésnek tartják a héten bevezetett szabályt, amit az „ártatlan idősek” ellen hozott a „kegyetlen” menedzsment.
Ráadásul az eseményről tudósító állami tulajdonban álló Global Times is elsősorban az érintett időseket szólaltatta meg, akik idegennek érzik magukat a sok fiatal között. Panaszaik szerint Sanghajban nincs olyan hely, ahol az idősek találkozhatnának, ahol ismerkedhetnének, ahol randizhatnának.
mfor.hu