3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Miközben az RTL Klub minden estén legyőzte fő konkurensét, a TV2 a múlt heti nézettségi adatok alapján a verseny szorosabbá válását említi. Tény, hogy az elmúlt időszak esetenként nyomasztó RTL-es fölénye olvadni látszik, ám a piacvezető pozícióját semmi sem fenyegeti.

A szokásos mederben folytatódott a kereskedelmi televíziók nézettségi versenye az év második hetében is, olvasható az RTL Klub közleményében. A piacvezető csatorna hét megnyert estével és 30 százalékos heti átlaggal vezet. Az RTL Klubot több, mint nyolc százalékponttal lemaradva a TV2 (21,6% heti átlag SHR, 18-49) követi, majd 5,5 százalékkal a Viasat3. A dobogóról lemaradva egymással szoros versenyben a negyedik és ötödik helyen a Film+ (4,3% SHR) és a Cool (4%) áll, majd a sort sereghajtóként az M1 zárja (3,8%).

A 18-49-es toplista első tizenöt helyét az RTL Klub műsorai uralják, rögtön első helyen az RTL Hírek vasárnap esti adása (39,8% SHR), majd az aznap esti szupermozi, az Anyád napja (39,6% SHR). Őket követik többek között a Barátok közt adásai, a Cobra 11 (33,4% SHR) és a szombat esti Men in Black - Sötét zsaruk (33,5% SHR). A TV2-es műsorok közül egyedül Tom Cruise főszereplésével a Világok harca (26,2% SHR) tudta beküzdeni magát a tizenkettedik helyre.

Ezek a számok után váratlan kijelentést tett a konkurens csatorna közleménye: "a második hét is a TV2-nek sikerült jobban, ha a legnagyobb kereskedelmi televíziók korábbi hetekben elért teljesítményéhez viszonyítunk". Mérésük szerint tovább közeledett egymáshoz a két vezető csatorna: a TV2 minden vizsgált korosztályban javult, míg az RTL-nél teljes napon és főműsoridőben is csökkenést könyvelhettek el. A TV2 értékelése szerint merész, és az eddigi eredményeket nézve helyes döntésnek bizonyult a Jóban Rosszban sorozat duplikálása és a legnehezebb főműsoridős sávban való szerepeltetése: a sorozat ugyanis erőteljesebben szorongatja a konkurenciát, mint bármely eddig ebben a sávban szereplő műsor az utóbbi időben. Az első héten felállított 24,1 százalékos átlagos heti közönségarányt a második héten 25,8 százalékra javította a sorozat, ami csatornaátlag feletti eredményt jelent. A Jóban Rosszban a második héten kétszer is helybenhagyta az RTL Fókuszát, csütörtökön pedig 1,4 százalékpontra megközelítette legnagyobb konkurensét, a Barátok köztöt.

Hasonló tendencia tapasztalható főműsoridőben a kereskedelmi tévék hírműsorai között: a Tények két egymást követő napon több nézőt ültetett le a képernyők elé, mint a Híradó, kedden például 32,3 százalék SHR-rel bizonyult jobbnak ellenfelénél (RTL Híradó: 28,4% SHR). Visszavette pozícióját a TV2-es Krimihétfő, a hét első napján ugyanis az NCIS (26,4% SHR) és a Gyilkos számok (23,4% SHR) is nyert Dr. Csonttal (23,4% SHR) és az RTL legújabb sorozatával, a Dollhouse-zal (19,2% SHR) szemben. Ráadásul szerdán House ismétlés epizódjával is több nézőt (473 ezer néző) vonzott 18-49-ben, mint az ellene küldött RTL-es film (Én és én meg a tehén - 453 ezer néző), emelte ki a TV2.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!