Az indokolás szerint semmilyen elfogadható megoldás nem született a tárgyalásokon, "elsősorban a pénzügyi kontextus miatt". Mindez nem okoz változást az Airbus stratégiájában, amely az üzemeket leányvállatokká alakítja át, s egy későbbi időpontban kínálja majd eladásra - áll a közleményben.
Sajtóértesülések szerint az euró magas árfolyama, illetve a dollár romlása és a hitelfeltételek miatt nem tudott az Airbus megállapodni a kiszemelt vevő részvényeseivel, hasonlóan a németországi helyzethez.
Az Airbus vezetősége egy évvel ezelőtt a Power 8 néven útjára bocsátott átalakítási terv keretében hat európai; két francia, három német és egy brit üzemben tervezett 10 ezer munkahely megszüntetését jelentette be.
A tervekkel ellentétben az Airbus végül a három németországi üzemét megtartotta és 100 százalékos leányvállalatokká alakította át. A döntés az után született, hogy az MT Aerospace nevű német vállalattal március 27-én megszakadtak a németországi üzemek eladásáról szóló tárgyalások, és ezután nem akadt más befektető. Így végül a Varelben, Nordenhamban és Augsbourgban található gyáraiból az Airbus létrehozta a German Aerostructures Company (GAC) nevű holdingot, amelynek 100 százalékos tulajdonosa az Airbus anyacége, az EADS vállalatcsoport.
Ezzel párhuzamosan a franciaországi Méaulte-ban és Saint-Nazaire-ben, valamint a brit Filtonban található üzemek eladásáról folytatódtak a tárgyalások a francia üzemek dolgozóinak sztrájkjaitól kísérve, akik a német dolgozókkal egyenlő bánásmódot és munkahelyük eladásának leállítását követelték heteken át.
A szakszervezetek számára a franciaországi üzemek megtartása nem jelent győzelmet, ugyanis a vezetőség az eladás meghiúsulása ellenére is megszüntet munkahelyeket és jelezte: 2010-ben további elbocsátások várhatóak.