A konzorcium néhány tagja garanciákat kér a lap információi szerint. Nem hiszik ugyanis, hogy a tranzakció után gyorsan eladják az AKA-t, állami céget pedig nem akarnak finanszírozni. Bár a hitelező bankok többször elhalasztott válasza még nem érkezett meg, információk szerint máris más lehetőséget keresnek, hogy megoldják a tervezett kivásárlást, mert erről nem mondtak le.
Felsmann Balázs, a Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) szakállamtitkára február végén jelentette be, hogy az ÁAK opciós jogával élve 40 százalékos pakettje mellé megvásárolja az M5-ös sztrádát üzemeltető AKA magánbefektetők kezében lévő többségi részvénycsomagját is, és így a koncessziós társaság teljes egészében a tulajdonába kerül. A 60 százalékos részvénycsomag mintegy 80 millió euróba (20 milliárd forintba) kerül. Az opció lehívásához azonban a AKA-nak mintegy 900 millió euró hitelt nyújtó bankok jóváhagyása kell.
A szakállamtitkár az AKA állami kivásárlásának februári bejelentésekor optimista volt, mondván: a banki jóváhagyás nem lehet akadály, mert a hitelintézetek az államot jó adósnak tekintik. Hozzátette azonban, hogy a bankok határozhatnak a hitelszerződés felbontásáról is - olvasható a Világgazdaság cikkében.