Az Európai Unió a cookiek erőteljes korlátozását célzó javaslatát enyhíteni látszik az online reklámokkal foglalkozó cégeket tömörítő Interactive Advertising Bureau fellépésének hatására.
Az Európai Unió eredeti törvényjavaslatának értelmében, a site-oknak minden egyes alkalommal előzetes engedélyt kellene kérni a felhasználóiktól, ha cookie-t kívánnak alkalmazni látogatottsági méréseik során. "Felsoroltunk több, mint egy tucat olyan következményt, amellyel ez a döntés járna az online kereskedelemben és reklámiparban. Sőt az is látható, hogy a cookie-használat ilyen mértékű szigorításával megtizedelődne az online piacon működő vállalatok száma." mondta az IAB elnöke, Danny Meadows-Klue.
A törvényt valószínűleg május 13-án bocsátják szavazásra az Európai Parlamentben. "Még nem győztünk, de sikerült egy nagyon fontos pontot módosítást kieszközölnünk a szavazásra kerülő törvényben. A legtöbb site és internetes cég használja az online kampányok hatékonyságát mérő cookie technikákat. Ha ezeket meg kell szüntetnünk, akkor a hirdetők a jelenleginél sokkal kisebb mértékben veszik igénybe az online reklámlehetőségeket." - tette hozzá az elnök.
Mégsem korlátozzák a cookiekat?
Az Európai Unió a cookiek erőteljes korlátozását célzó javaslatát enyhíteni látszik az online reklámokkal foglalkozó cégeket tömörítő Interactive Advertising Bureau fellépésének hatására.