2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Lefújta a jövő hétre tervezett négynapos sztrájkot a Lufthansa pilótáinak szakszervezete.

A legnagyobb európai légitársaságnál dolgozó 4500 pilóta szakszervezete (Vereinugung Cockpit -VC) elfogadta a menedzsment ajánlatát a felek közti munkaügyi vita választottbírósági rendezésére.

A menedzsment a múlt héten vetette fel, hogy a béremelésről és a munkahelyek megtartásának biztosításáról szóló vitát választott bíróság előtt rendezzék. A szakszervezet kezdettől fogva támogatta a javaslatot, a sztrájkfelhívás visszavonásának feltételéül azonban az eljárási részletek tisztázását szabta. A VC és a német légitársaság közleményei szerint szerdán késő este egyezségre jutottak az eljárás menetéről, és a napokban kijelölik a testületet, amely előtt azt lefolytatják.

A februárban kezdett, majd megszakított sztrájk április 13-ra kitűzött folytatása miatt járatok ezreit kellett volna törölni. A menedzsment szerint már a sztrájkfenyegetés is eurómilliókban mérhető károkat okozott, mert sorra mondtak le foglalásokat utasok.

A tavaly kezdett tárgyalásokon a VC 6,4 százalékos béremelést követelt, és garanciát próbált kiharcolni a munkahelyek megtartására. A felek nem jutottak megegyezésre, a pilóták így február 22-én sztrájkba léptek. A négynaposra tervezett munkabeszüntetést másnap hajnalban az illetékes munkaügyi bíróság felszólítására felfüggesztették. Az akció 48 millió eurós bevételkiesést okozott a cégnek, közel kétezer járatot kellett törölni és napokig tartott, mire sikerült visszatérni a korábbi menetrendhez.

A Lufthansánál a kezdő pilóták évi 62 ezer euró körüli (16,4 millió forint) fizetést kapnak, a kapitányok legkevesebb 110 ezer eurót keresnek évente. A szakszervezet annak kívánja elejét venni, hogy a menedzsment kiszervezze az anyavállalatnál lévő munkahelyeket a külföldi leányvállalatokhoz, amelyeknél nem érvényes a Lufthansánál megkötött kollektív szerződés és alacsonyabb a pilóták fizetése. A menedzsment azzal érvel, hogy az ágazatot sújtó válság miatt tavaly komoly veszteségeket elszenvedett társaság stabilizálása a pilótáktól is áldozatokat követel.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!