Gulyás Attila, a Városi Tömegközlekedési Dolgozók Szakszervezeti Szövetségének (VTDSZSZ) elnöke a múlt héten azt mondta, az e heti bértárgyalásokon alá is írhatják a megállapodást, mivel a számszaki ügyekben már megegyeztek a BKV-val, csak a szövegezés van hátra. A csütörtöki tárgyalások után az elnök azonban arról tájékoztatta az MTI-t, hogy mégsem sikerült megállapodni. Elmondása szerint azért nem, mert a januárban sztrájkoló szakszervezetek bejelentették, nem az alapbérre, hanem az egész bértömegre kérik a kialkudott 1 százalékos bérfejlesztést. Hozzátette, hogy erre nem lehetne lehetőségük, mivel a sztrájkmegállapodásban aláírták, nem lehet bérfejlesztési követelésük.
Gulyás Attila kitért arra is, hogy 2008-ban is alapbért fejlesztettek, ezért nem értik, hogy ez a megoldás most miért nem jó a többi érdekképviseletnek. Nemes Gábor, a Tömegközlekedési Dolgozók Független Szakszervezeti Szövetségének alelnöke azt mondta: amit a munkáltató ajánlott, az nem bértömeg-, hanem alapbérfejlesztés, és azt is a gazdálkodás eredményességéhez köti a mozgóbér terhére, ezért ezt az ajánlatot nem tudják elfogadni. Hozzátette: minden évben a bértömeget fejlesztették és nem az alapbért.
A szakszervezet ezen kívül továbbra is várja, hogy a BKV állapítsa meg az előző évi bértömeget, mert csak erre lehet bérfejlesztést ajánlani. Nemes Gábor elmondta azt is: nem értik, hogy a VTDSZSZ miért nem áll ki korábbi, 4 százalékos bérfejlesztési követelése mellett. A következő bértárgyalás a jövő héten lesz, akkora a munkáltató kidolgozza az új szöveget, amit a VTDSZSZ alá fog írni, de ha nem írja alá az összes szakszervezet, akkor a megállapodás érvénytelen lesz.
A 160 ezer forint alatti keresetűek bérfejlesztéséről még korábban megállapodást kötött a BKV az érdekképviseletekkel; 2,1-5,7 százalékos bérfejlesztés lesz. Az e fölötti keresetűek bérfejlesztéséről nem született eddig megállapodás. A VTDSZSZ február 15-én jelentette be bérfejlesztési követeléseit.
MTI/Menedzsment Fórum