A vállalat egyre inkább a jelentős növekedési potenciállal rendelkező és a legnagyobb piaci részesedés megszerzésének ígéretét tartogató piacokra, vagyis a dunai régióra, Délkelet-Európára és a Fekete-tenger térségére összpontosít, mivel az olasz piac rendkívül telített és kevés fejlődési lehetőséget kínál.
A tervek szerint az OMV Italia értékesítése 2009 végére fejeződik be. A lehetséges vevőkkel folytatandó tárgyalások a következő hónapokban kezdődnek meg. Az OMV arra számít, hogy a vevő a jelenlegivel megegyező léptékben viszi majd tovább a vállalkozást, áll a társaság közleményében.
Az első olaszországi OMV töltőállomás 1991-ben, a dél-tiroli Nallesban nyílt meg. A következő évek során a hálózat összesen 96 tagúra bővült. 2008-ban az OMV piaci részesedése Észak-Olaszországban közel három százalékos, Olaszország egészét tekintve 0,4 százalékos volt.