3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Bárki üzemeltetheti az Ötvenhatosok tere sarkába eldugott Időkereket, ha hajlandó legalább hatmillió forintot leszurkolni érte. A 269 millió forint értékű műtárgy vagyonkezelését öt évre adná át a Kincstári Vagyoni Igazgatóság - derült ki a Hivatalos Értesítőből, a Magyar Közlöny mellékletéből.

Pusztuló márka pólóra nyomtatva

Arra ugyanakkor van lehetőség, hogy az Időkereket elmozdítsa a majdani üzemeltető. Az Időkerék ingó vagyontárgy - mondta Császy Zsolt -, vagyis nincs elvi akadálya annak, hogy máshová helyezzék. Persze ez nem olcsó mulatság, hiszen a kerék lényegében közművesített. Nem csak arról van szó, hogy levesszük a talapzatról és átvisszük máshová, az elektronikai és más kapcsolatokat is fel kell számolni.

Ugyanakkor ha valaki szeretné kivinni Pekingbe az olimpiára a kereket, azt is meg lehet beszélni - szögezte le a KVI főosztályvezetője. Más kérdés azonban, hogy megérné-e ez a pluszfeladat. Egyáltalán, van-e bármilyen értéke a keréknek reklámszempontból? Használható-e brandként?

Gyengélkedő márka

Az Időkerék természetesen nem tekinthető önmagában márkának. Amennyiben annak tekintenénk, akkor azt kell megvizsgálni, hogy milyen márka: sikeres vagy sikertelen.

Az Időkerék jól ki lett találva annak idején, ám 2004 májusa óta lényegében nem történt semmi - mondta Vásony Barbara, a GSP Grey munkatársa. Mára a kerék egy kicsit öncélú tárggyá vált, vagyis nem teljesen egyértelmű, mit is szimbolizál. Először azt kellene kitalálni, hogy mit is jelképez: nemzeti értéket vagy az uniós csatlakozást, estleg valami mást?

Az Időkerék az uniós csatlakozás után magára lett hagyva, ma már nincs nagy ismertsége. Arról nem is szólva, hogy az utóbbi időben szinte csak akkor került elő, amikor valami baj volt vele. Nem működött, sokba kerül az üzemeltetés stb. Innen sokkal nehezebb visszaépíteni egy márkát, mindenképpen türelem kell hozzá - tette hozzá Vásony Barbara.

Persze nem lehetetlen, hogy branddé váljék az Időkerék. Azt azonban tudni kell, hogy a sikeres márkaépítéshez sok idő kell. Ez azért sem lesz egyszerű a kerék esetében, mert az nem egy klasszikus műtárgy: nem köztéri szobor vagy egyértelmű képzőművészeti alkotás, - mégcsak nem is valamiféle használati tárgy -, mint például a párizsi üvegpiramis a Luvre előtt.

Póló, kulcstartó, egérpad

Ha mégis belevágunk az Időkerék-bizniszbe, a kereket akár pólókra, zászlókra is rányomtathatjuk, de természetesen időkerekes kulcstartókat is árulhatunk. Egy pólóra nyomtatás az egyik, találomra kiválasztott cég ajánlata szerint 280 és 800 forint között mozog attól függőn, hogy fehér vagy színes pólón szeretnénk viszont látni a kívánt grafikát.

A kulcstartókat ennél kevesebbért is legyártathatjuk: 150-160 forintért darabját. A kötelező tárgyak közé tartozik természetesen a bögre is, de készíttethetünk még időkerekes egérpadot, puzzle-t, naptárat is. Az pedig már csak a fantáziánkon múlik, hogy sütünk-e időkerekes pereceket.

Ugyanakkor még ennél sokkal nagyobb feladatnak ígérkezik, hogy a turistákat az Időkerékhez csalogassuk, és így fizetőképes keresletet teremtsünk az emblémával ellátott termékeinknek. Ehhez legalább a városnézések egyik attrakciójává kellene tennünk, aminek előfeltétele, az utazási irodákkal, esetleg a Magyar Turizmus Zrt.-vel kötött megállapodás.

F. Sz. E.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!